Ana içeriğe geç

Kim'den çok sert nükleer açıklaması: Gangstervari vurgusu

Son aylarda balistik füze denemelerini yoğunlaştırarak bölgede panik yaratan Kuzey Kore'nin lideri Kim Jong-un'dan yeni bir açıklama geldi... Kim, nükleer projelerden geri adım atmayacaklarının sinyalini çok sert bir dille vurguladı.

Kim'den çok sert nükleer açıklaması: Gangstervari vurgusu
Nefes Gazetesi
16

Kuzey Kore lideri Kim Jong-un, ülkesinin nükleer güce sahip olan ülke konumunu kullanacağını açıklayarak son aylarda bölgedeki komşu ülkelerden yükselen tepkilere çok sert bir yanıt verdi...

Kim, nükleer güce sahip olmanın, öngörülemeyen ve karmaşık küresel güvenlik durumuyla başa çıkmanın tek yolu olduğunu söyledi.

Kuzey Kore lideri, "akıl almaz, şaşırtıcı olaylar ve gelişmeler"in, hegemonik güçlerin "gangstervari" açgözlülüğü nedeniyle meydana geldiğini ve bunun da dünya çapındaki çatışmaları daha şiddetli hale getirdiğini belirterek, Avrupa ve Orta Doğu'daki kan dökülmesini kötüleştirmekten ABD'yi sorumlu tuttu.

KCNA'nın bildirdiğine göre, Kim, Cumartesi-Pazartesi günleri arasında düzenlenen iktidardaki İşçi Partisi Merkez Komitesi toplantısında bu açıklamaları yaptı.

Kim, ABD ve Güney Kore'yi, tek amacı Kuzey Kore'ye saldırmak olan birleşik nükleer pozisyonlarını sürekli olarak yükselterek Kore Yarımadası'ndaki güvenlik durumunu daha tehlikeli hale getirmekle suçladı.

Kim Jong-un, "Nükleer güçleri istikrarlı bir şekilde genişletmek ve güçlendirmek... ve nükleer silah devleti konumunu tam anlamıyla kullanmak, öngörülemeyen ve birçok yönden karmaşıklaşan uluslararası askeri ve siyasi durumla aktif ve güvenli bir şekilde başa çıkmanın en doğru ve benzersiz yoludur" dedi.

KCNA, ülkenin nükleer cephaneliğiyle ilgili alınabilecek spesifik eylemler hakkında ayrıntılı bilgi vermedi.

KCNA ayrıca Kim'in konvansiyonel silahların geliştirilmesini ve 10.000 tonluk stratejik güdümlü füze kruvazörünün inşasının hızlandırılmasını emrettiğini de belirtti.

Seul'deki Kuzey Kore Çalışmaları Üniversitesi'nden Profesör Yang Moo-jin, bu açıklamaların Pyongyang'ın nükleer silahsızlanmayı reddetmeye devam ettiğini ve nükleer devlet olarak tanınma çabasını vurguladığını söyledi.

Reuters'a konuşan Yang, "Kuzey Kore, nükleer silahsızlanma görüşmelerinin masadan kalktığını bir kez daha teyit ediyor," dedi ve yalnızca "eşit şartlarda bir nükleer silah devleti olarak" müzakerelere gireceğini, muhtemelen silahların sökülmesinden ziyade azaltılmasına odaklanacağını ekledi.

Yang, bu tür görüşmelerin asgari caydırıcılığın kabulünü ve yaptırımların hafifletilmesini gerektireceğini, bunun da Güney Kore Cumhurbaşkanı Lee Jae Myung'un G7'de ABD Başkanı Donald Trump'a sunduğu aşamalı nükleer silahsızlanma önerilerinden temelde farklı olduğunu söyledi.

Yang, parti toplantısında Kuzey Kore'nin nükleer tehdidini caydırmayı amaçlayan bir organ olan ABD-Güney Kore Nükleer Danışma Grubu'na ve Seul'ün nükleer enerjili denizaltı geliştirme hedeflerine yapılan atıfların, Pyongyang tarafından nükleer silahlanma çabalarını haklı çıkarmak için kullanıldığını belirtti.

GERİ ADIM ATMIYOR

Kuzey Kore, 2006 ile 2017 yılları arasında hem Birleşmiş Milletler hem de ABD tarafından uygulanan ve Pyongyang'ın nükleer silah ve bunları taşıyacak balistik füzeler geliştirmesini yasaklayan bir dizi yaptırıma meydan okudu. Bu tutumu bölgesel güçleri endişelendirdi.

Kendisini nükleer devlet ilan eden Kuzey Kore, ABD, Çin ve Güney Kore'nin yıllarca süren diplomatik çabalarına rağmen nükleer silahlarından vazgeçmeye ikna edilemeyeceğini söyledi.

Parti toplantısında ayrıca, Kim'in stratejik öncelik olarak tanımladığı kömür endüstrisinin modernleştirilmesi ve madencilik topluluklarının yeniden geliştirilmesi yönündeki çabalar da vurgulandı.

Yang, "Kömür, Kuzey Kore'nin ana enerji kaynağı olmaya devam ediyor" diyerek, kronik enerji kıtlığını hafifletmeyi amaçlayan endüstriyi modernize etme planlarına dikkat çekti.

Kaynağa Git

İlgili Haberler