Ankara’da 8 gündür açlık grevinde olan Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyeleri ve mülakat mağduru öğretmenler, talepleri karşılanmadan eylemi bitirmeyeceklerini açıkladı. Öğretmenler, özel sektör öğretmenleri için taban maaş hakkının geri verilmesini ve 1611 mülakat mağduru öğretmenin atama hakkının iade edilmesini istiyor.
ANKA Haber Ajansı’ndan Esra Tokat’ın haberine göre, Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyeleri ile mülakat mağduru öğretmenler, 15 Haziran’da süresiz açlık grevine başladı. Ankara’da sendika binası önünde bekleyişlerini sürdüren öğretmenlerin Madenci Anıtı’na yapmak istediği yürüyüşe dün polis müdahale etti.
“HAKKIMIZI ALMADAN ANKARA’YI TERK ETMEYECEĞİZ”
Açlık grevindeki öğretmenlerden Ayşenur Çalışkan, özel sektör öğretmenleri ve mülakat mağduru öğretmenlerin taleplerinin açık olduğunu söyledi.
Çalışkan, “Özel sektör öğretmenleri, 2014 öncesine kadar sahip oldukları taban maaş haklarını istiyor. Mülakat mağduru öğretmenler ise 2025 KPSS’de zaten atanmıştı ama mülakatlarla atama hakları ellerinden çalındı. Bu 1611 mülakat mağduru öğretmen de atama hakkının iade edilmesini istiyor” dedi.
Açlık grevinin zorunlu kaldıkları bir yöntem olduğunu belirten Çalışkan, “Hiç kimse açlık grevi yöntemine başvurmak istemez. Bunun sağlığa zararlı olduğunun hepimiz farkındayız. Ama biz buna zorunda bırakıldık. Bize sözler verildi. Bu sözler tutulmadığı için şu anda bu durumdayız” diye konuştu.
POLİS MÜDAHALESİNE TEPKİ
Çalışkan, öğretmenlerin yürüyüşüne yapılan polis müdahalesine de tepki gösterdi.
“Dün de gerçekten polisin şiddeti ile karşılaştık. Pek çok arkadaşımız darp edildi, işkenceye maruz kaldı, biber gazı sıkıldı” diyen Çalışkan, eylemi sürdüreceklerini söyledi.
“YILLARCA İNŞAATTA ÇALIŞTIM”
Diyarbakır’dan Ankara’ya gelen ve 8 gündür açlık grevinde olduğunu belirten Abdullah Tunç, mülakat mağduru öğretmenlerden biri olduğunu anlattı.
Tunç, Cumhurbaşkanı’nın 2023 yılında “mülakatı kaldıracağız” açıklamasının ardından KPSS’ye hazırlandığını belirterek, “Sınavda derece yaptık ama sonra mülakatın kaldırılmadığını, her komisyonun farklı puanlar verdiğini gördükten sonra elendim” dedi.
Sınıf öğretmeni olduğunu söyleyen Tunç, alanında 3 bin 392 kişilik kontenjan açıldığını, KPSS sıralamasında 3 bin 361’inci sırada yer almasına rağmen sözlü sınav sonuçlarının ardından 3 bin 811’inci sıraya gerilediğini söyledi.
Tunç, “Bizi buraya ister kabul etsinler, ister etmesinler onlara yalvarmaya gelmedik. Biz hakkımızı mutlaka alacağımızı haber etmeye geldik” ifadelerini kullandı.
“DEPREMDE HAYATIMIZI KAYBETMEDİK AMA...”
6 Şubat depremlerini yaşadığını belirten Tunç, “Depremde biz hayatımızı kaybetmedik ama Yusuf Tekin’in yapmış olduğu mülakattan dolayı hayatımızı kaybetme eğilimine düştük. Açlık grevimiz devam edecek. Hakkımızı almadan Ankara’yı terk etmeyeceğiz” dedi.
“KORKUMUZ YOK”
Açlık grevindeki öğretmenlerden Sevgi Şule de öğretmenlerin yeni bir hak değil, kaybettikleri hakları istediklerini söyledi.
Şule, “Bizler buraya hakkımızı almak için geldik. Bizler aslında yeni bir hak kazanmak için burada değiliz. Bizler kaybettiğimiz hakları almak için geldik. Mülakat mağdurları gasp edilen haklarını, kazanmış oldukları hakları almak istiyorlar. Özel sektör öğretmenleri de 2014’te ellerinden alan taban maaş hakkını geri istiyorlar” dedi.
Mülakatlarda çok sayıda hata ve eksiklik olduğunu savunan Şule, “Korkumuz yok, hakkımızı almadan eve dönüş yok” ifadelerini kullandı.
“HAKLARI İÇİN MÜCADELE ETMEYEN ÖĞRETMENLER OLMAK İSTEMİYORUZ”
Öğretmen Merve Balta ise polis müdahalesi sırasında arkadaşlarının bayıldığını, biber gazı sıkıldığını ve sendika binasına sağlık ekiplerinin girişine bir süre izin verilmediğini söyledi.
Balta, “Korkunç bir akşam geçirdik aslında ama bütün bunlar bizi yıldırmayacak. Biz mücadelemize devam edeceğiz. Çünkü bizim taleplerimiz meşru” dedi.
Özel sektör öğretmenleri olarak taban maaş hakkını, 1611 mülakat mağduru öğretmen için de atama hakkını istediklerini belirten Balta, “İşkencelerle, saldırılarla, hukuksuzca, haksızca darp edilmelerle bizi korkutamayacaklar. Çünkü biz günü sonunda öğretmeniz ve öğretmenler artık şunu öğretmek zorunda halkımıza ve ülkemize. Mücadele etmek zorundayız haklarımız için. Hakları için mücadele etmeyen öğretmenler olmak istemiyoruz” diye konuştu.
Öğretmenler, açlık grevine ve sendika binası önündeki nöbetlerine devam edeceklerini açıkladı.
Odatv.com
