Ana içeriğe geç

Ankara’da ‘NATO Zirvesi’ne Hayır’ yürüyüşü! 'İdam fermanı bizden olsun'

Vatan Partisi, TGB ve CKD öncülüğünde Ankara’da bir araya gelen çok sayıda vatandaş, 7-8 Temmuz’daki NATO Zirvesi öncesinde yürüyüş başlattı. “Atamızın emaneti Başkentimizde NATO'ya karşı Türk bayrağı gösterelim” sloganıyla Kızılay’da toplanan kitle, zirveyi protesto etti.

Ankara’da ‘NATO Zirvesi’ne Hayır’ yürüyüşü! 'İdam fermanı bizden olsun'
Aydınlık
16

Ankara, 7-8 Temmuz tarihlerinde düzenlenecek olan NATO Zirvesi öncesinde büyük bir protesto yürüyüşüne sahne oluyor. Vatan Partisi, Türkiye Gençlik Birliği (TGB) ve Cumhuriyet Kadınları Derneği (CKD) tarafından düzenlenen "NATO Zirvesi’ne Hayır!" yürüyüşü için kitleler sokaklara döküldü. Türk gençliği, zirvenin NATO’nun "cenaze töreni" olacağını vurgulayarak tepkilerini gösterdi. Yürüyüşün ardından, Kızılay'da basın açıklamaları gerçekleştirdi. Vatan Partisi Ankara İl Başkanı Utku Reyhan, TGB Genel Başkanı Kayahan Çetin ve CKD Genel Başkanı Tülin Oygür birer konuşma yaparak NATO zirvesine ve politikalarına yönelik tepkilerini dile getirdi.

Ankara’da ‘NATO Zirvesi’ne Hayır’ yürüyüşü! 'İdam fermanı bizden olsun' - Resim : 1

‘NATO ÖLDÜ, TÜRKİYE GELECEĞİNİ BU YAPIYA BAĞLAYAMAZ’

Vatan Partisi Ankara İl Başkanı Utku Reyhan, yürüyüşün ardından Kızılay'da yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

“Değerli Ankaralılar,

Bir hafta sonra Ankaramızda NATO liderler zirvesi toplanıyor. Dünyada ve ülkemizde sayısız suç işlemiş, on binlerce cana kıymış olan Amerika'nın ve İsrail'in sopası NATO, AK Parti hükümeti tarafından Başkentimizde ağırlanıyor.

Peki bu NATO ne durumda? Trump onun için "kağıttan kaplan" dedi. Macron ise "beyin ölümü gerçekleşti" dedi. Üç büyük bozgunla Ankara'ya geldi NATO. Önce Afganistan'dan bir tekme yedi. Sonra Rusya'dan yumruk. En son da İran bunları paçavraya çevirdi. Ve bu bozgunlar sonucu NATO bitkisel hayata girdi.

AK Parti, ölü NATO'da keramet arıyor. Cenaze haline gelmiş NATO'nun Türkiye'nin güvenliği için çok önemli olduğunu söylüyor. Hatta, Türkiye'nin bu ceset NATO'nun lideri olacağını, NATO içinde yeni roller alacağını iddia ediyor. Hatta bununla şişiniyor, caka satıyor.

AK Parti hükümetine sesleniyoruz. NATO öldü. NATO, mezarına gidiyor. Bu tüm dünyanın artık tespit ettiği gerçeğe arkanızı dönemezsiniz. Türkiye'nin geleceğini ölmüş NATO'ya bağlayamazsınız. Geleceğini NATO'ya bağlayanlar da siyaseten aynı kaderi paylaşırlar, onlar da NATO ile birlikte tarihin mezarlığında koyun koyuna yatarlar.

Değerli Ankaralılar,

NATO'nun Türkiye'yi koruduğu, güvenliğini sağladığı lafları çok büyük yalanlardır. NATO Türkiye'ye düşmandır. NATO'nun patronları ABD ve İsrail Türkiye'ye düşmandır. NATO, bir savunma örgütü değildir. NATO, ABD'nin diğer NATO ülkelerini gütme örgütüdür. NATO, ABD'ye bağımlılıktır. NATO, borçlanma ekonomisidir. NATO, İran, Irak, Rusya gibi komşularımıza düşman edilmektir.

NATO, yalnızca bir askeri örgüt değildir. NATO, devletimizin içine yerleştirilen Gladyodur. NATO o gladyonun faili olduğu darbelerdir, suikastlerdir, cinayetlerdir, tertiplerdir, katliamlardır. NATO, FETÖ'dür. NATO, PKK'ya verilen silahlardır. NATO, Ege kıyılarımızdan, Doğu Akdeniz'den vatanımıza doğrultulmuş silahlardır.

NATO'da kalmak Türkiyemiz açısından cinayettir. Bugün NATO üyesi olmayan ülkeler kendilerini koruyor ve gelişiyor. NATO'ya boyun eğenler ise geriliyor, kendini savunamaz hale geliyor.

Ankara’da ‘NATO Zirvesi’ne Hayır’ yürüyüşü! 'İdam fermanı bizden olsun' - Resim : 2

'NATO'NUN CENAZESİNİ GETİRDİK'

Değerli Ankaralılar,

İşte buraya NATO'nun cenazesini getirdik. Artık tarihin çöp sepetine giden NATO'nun cenazesi. Her ölünün ardından sorulur, adettir, biz de soralım.

Org. Eşref Bitlis adına soralım. NATO'yu nasıl bilirdiniz? Uğur Mumcu adına soralım. NATO'yu nasıl bilirdiniz? Muammer Aksoy adına, Gaffar Okkan adına, Hrant Dink adına soralım. NATO'yu nasıl bilirdiniz? Sivas Madımak'ta, Erzincan Başbağlar'da katledilenler adına soralım. NATO'yu nasıl bilirdiniz? 12 Mart, 12 Eylül darbelerinde öldürülenler adına soralım. NATO'yu nasıl bilirdiniz? 15 Temmuz'da Ömer Halisdemir gibi şehit olanlar, gazi olanlar adına soralım. NATO'yu nasıl bilirdiniz? PKK'nın şehit ettiği Mehmetçiklerimiz adına soralım. Şehit Aybüke Yalçın, Şehit Eren Bülbül adına soralım. NATO'yu nasıl bilirdiniz? Suikasta uğrayan Danıştay Hakimi Yücel Özbilgin adına soralım. NATO'yu nasıl bilirdiniz? Çorum'da, Maraş'ta, 1 Mayıs 77'de Taksim'de katledilenler adına soralım. NATO'yu nasıl bilirdiniz? Irak'ta, Afganistan'da, Libya'da, Suriye'de, Yugoslavya'da ve dünyanın farklı köşelerinde NATO saldırılarıyla katledilen insanlar adına soralım. NATO'yu nasıl bilirdiniz? Büyük insanlık adına soralım. NATO'yu nasıl bilirdiniz?

Bir de helallik alalım. NATO'ya hakkınızı helal ediyor musunuz? NATO'ya hakkınızı helal ediyor musunuz? NATO'ya ve NATO'culara hakkınızı helal ediyor musunuz?

Ankara’da ‘NATO Zirvesi’ne Hayır’ yürüyüşü! 'İdam fermanı bizden olsun' - Resim : 3

'NATO'NUN CENAZESİ BU ÜLKEDE SAHİPSİZ'

Değerli vatandaşlarımız,

İşte gördünüz NATO'nun cenazesi bu ülkede sahipsiz. NATO'ya şehit kanlarıyla sulanmış bu mübarek topraklarda gömülecek 1 metrekare bile toprak yok. Hükümete sesleniyoruz. Alın götürün NATO'nuzu Ankaramızdan. Zirve mirve istemiyoruz. Ölmüş, bitmiş, tükenmiş Batı-NATO ittifakı "liderler zirvesi" falan düzenleyemez. Bu olsa olsa hortlaklar zirvesidir. Gitsinler çürüyen, yozlaşan, sapkınlaşan, kokuşmuş medeniyetlerinin zirvelerini Brüksel'de, Washington'da yapsınlar. Cenazesini de bir taş bağlayıp Kuzey Atlantik'te okyanusun dibine göndersinler. Ankara'dan uzak dursunlar.

Değerli vatandaşlarımız,

Artık Batı egemenliğinin sonuna gelindi. Artık emperyalizmin, siyonizmin zincirleri parçalandı. Yeni bir dünya kuruluyor. Asya'dan yeni, adil, eşitlikçi, saygılı, insancıl bir medeniyet yükseliyor. Türkiye de bu medeniyetin en önünde yer alacaktır. Vatan Partisi olarak bunu milletimizle ve ülkemizin milli kuvvetleriyle birlikte yapacağız. Söz veriyoruz.

Hepinizi saygı ve sevgiyle selamlıyorum.”

Ankara’da ‘NATO Zirvesi’ne Hayır’ yürüyüşü! 'İdam fermanı bizden olsun' - Resim : 4

‘ANKARA NATO'YU SAVAŞ MEYDANLARINDAN TANIYOR’

TGB Genel Başkanı Kayahan Çetin, meydanda toplanan kitleye hitaben gerçekleştirdiği konuşmada şunları kaydetti:

“Değerli Ankara halkı,

Ankara’yı NATO’ya, NATO’yu da biz Ankaralılara şirin göstermeye kalkanlara sesleniyoruz: Ankara NATO’yu savaş meydanlarından tanıyor! 15 Temmuz gecesi devlet ve milletçe seferberlik içinde bastırdığımız darbe girişimi kimin girişimiydi? O gece Ankara’ya yağan bombaları üzerimize bırakan kimdi? Gölbaşı’nda Özel Harekatçılarımızı şehit eden kimdi? O gece milleti sokaklara çağıranlara soruyoruz: NATO o gün karşımızdaydı da bugün yanımızda mı? O gün NATO’nun Gladyo örgütü FETÖ’yle savaştık, FETÖ’cü generaller NATO karargahlarına sığındı, NATO açık açık “bize yakın olanlar Türk Ordusu’ndan tasfiye edildi” dedi. Ballandıra ballandıra anlattığınız İncirlik üssü, NATO darbesinin yakıt ikmal merkeziydi. FETÖ’cü komutan Amerikalılara sığınmak için yalvardı. Bunları unuttunuz mu, hatırlamak işinize mi gelmiyor?

Bu Ankara’nın meydanlarında Filistin için yürüyüşler yapıldı, Filistin’deki soykırıma karşı. İsrail’e karşı hepimiz birleştik. Soruyoruz en başta hükümete: İsrail’e düşmansınız peki İsrail’in en büyük koruyucusu, destekçisi Trump’a ve NATO’ya serilen bu kırmızı halılar neden? Bizzat NATO’nun önceki dönem Genel Sekreteri İsrail için şu ifadeyi kullanıyor: “Kader ortağımız”. “Eşsiz değerde bir üye” diye ifade ediyor İsrail’in NATO için konumunu. Çocuklar öldürülmesin edebiyatı yapmak güzel, işte size NATO gerçekleri.

Hiç “Ama İsrail NATO üyesi değil ki” “bizim NATO’da veto hakkımız var” tekerlemeleri söylemeyin. NATO’nun efendisi ABD burnumuzun dibinde, Yunanistan’ın Ege kıyılarında bize bakan üslerini kurdu mu? Kurdu. NATO’nun patronu ABD, NATO’nun kader ortağı İsrail, NATO üyesi Yunanistan ve NATO’nun “ortaklık girişimleriyle” silahlandırdığı Güney Kıbrıs, Doğu Akdeniz’de silahlı bir ittifak kurdu mu? Kurdu. İşte sizin NATO dostlarınız. Bunlarla dost olan Türkiye’ye dost olamaz, hükümet hiç olamaz! Veto edebildiniz mi bunları? Hatta İsrail, Brüksel’deki NATO merkezine büyükelçi atayamıyordu, Türkiye veto ediyordu. Onu bile 2016’da kaldırdınız, İsrail’in NATO’ya büyükelçisi atandı. Gözümüzün önünde Güney Kıbrıs’ı silahlandırıyorlar, veto edebiliyor musunuz? Türk Milleti’ni bu yalanlarla uyutamazsınız. Biz dostumuzu düşmanimizi biliriz.

Ankara’da ‘NATO Zirvesi’ne Hayır’ yürüyüşü! 'İdam fermanı bizden olsun' - Resim : 5

'NATO'NUN İDAM FERMANI BİZDEN OLSUN'

NATO neden Ankara’ya geliyor? Türkiye’yi kendi karanlık geleceğine sürüklemek için. Ölüm döşeğinde can çekişen, birbirine düşen NATO Türkiye’yi yeni tertiplerin içine çekebilecek mi? Buna izin verir miyiz? NATO Türkiye’yi komşularının, kardaşlarının üstüne sürebilir mi? Süremez. NATO son toplantısını yapıyor Ankara’da, son. İşte NATO’nun ortada kalmış cenazesi, işte NATO’nun kavrulan helvası. Tabut burada, helvası burada, NATO’nun idam fermanı da bizden olsun. İşte bu da NATO’nun idam fermanı. NATO’nun karanlık sicili.

Bu fermanı tek tek okumayacağız ama şunu iyi bilin ey Ankara’da NATO güzellemesi yapanlar: Ankara’da Ömer Halisdemirler bitmez! Ankara’da Uğur Mumcular tükenmez! İşte 6-7 Eylül’den, 12 Eylül’e, Madımak ve Başbağlar’dan, 15 Temmuz’a, Irak’dan Afganistan ve Filistin’e NATO’nun idamlık suçları, NATO’nun ölüm fermanı. Seni böyle bilirdik NATO, bu topraklarda değil seni gömüp başına mezar taşı dikmek, sarılacak çaput bulamazsın!

NATO’nun kudretli liderleri Ankara’ya gelecek. Şimdi tek tek onların nasıl kağıttan kaplan olduklarını, balon olduklarını hatırlayalım: Trump. İran’da 3 günde rejim değiştirecekti, kaynaklarına el koyacaktı, mahvedeceğiz, mağara devrine döndüreceğiz diye tehditler savurdu. Sonuç? Bükemediği bileği öptü. İran’ın zaferi kutlu olsun, Trump’ın balonu da patlasın. Friedrich Merz. Almanya Şansölyesi. Almanya’yı NATO ve Atlantik’e bağlılıkta tutmak için can hıraş uğraşıyor. İsrail için kipalar giyip dualar etti. Boyundan büyük işlere kalktı, Rusya’ya sefere çıkma çağrıları yaptı. Trump tarafından Beyaz Saray’da aşağılanmaktan kurtulamadı. İlk seçimde Almanya’nın milliyetçileri seni evine postalayacak. Merz’in de balonu patlasın. Macron. Sana ayrı bir parantez açıyoruz, boyundan büyük işlere kalkıyorsun, Türkiye’ye karşı Doğu Akdeniz’de Güney Kıbrıs’ta, Yunanistan’da karanlık ittifaklar içine giriyorsun. Seni şimdiden uyarıyoruz: Gideceğin tek yer Akdeniz’in dibi olur. Macron’un balonu da patlasın. Ve Mark Rutte. NATO Genel Sekreteri. Senin de payına tarihi bir görev düştü Rutte. Senden öncekiler NATO’nun kaymağını yediler sana cenazesi kaldı. Ne yaparsan yap birbirlerine silah çeken NATO’yu bir arada tutamazsın, senin de sonun NATO’yla birlikte Atlantik okyanusunun dibini boylamak. Rutte balonu da patlasın.

Ankara’da ‘NATO Zirvesi’ne Hayır’ yürüyüşü! 'İdam fermanı bizden olsun' - Resim : 6

'NATO'DAN ÇIKALIM'

Hükümete sesleniyoruz: Türkiye’nin geleceğini bu balonlarla, tükenmiş, ölüm döşeğindeki NATO’yla beraber çizmeye kimsenin gücü yetmez. Kaderini NATO’yla birleştirenler NATO’nun karanlık geleceğini paylaşır ama Türk Milleti’ni peşinden sürükleyemez. Türkiye-Rusya-Çin-İran ittifakı Türkiye’nin bağımsız, onurlu, başı dik geleceğinin ittifakıdır. NATO’dan çıkalım ve NATO’yu çaresi olmayan kavgalarının içinde bir başına bırakalım.

2016’da 15 Temmuz’da, 2017’de Norveç’teki tatbikatta ülkemizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk ve Cumhurbaşkanımızı düşman tarafında gösterirken, daha geçen sene Edirne’mizin sınırının dibinde Meriç Nehri’ni geçme tatbikatı yaparken, her fırsatta Türkiye’ye düşmanlığını gösteren NATO sana sesleniyoruz: Nasıl ABD askerlerini başlarında çuvallarıyla gönderdiysek, nasıl NATO generallerini hapislere tıktıysak, nasıl piyonlarınızı ezdiysek yine sizi Akdeniz’in dibine göndermeyi biliriz. Türk Gençliği burada, Türk Milleti burada!”

Ankara’da ‘NATO Zirvesi’ne Hayır’ yürüyüşü! 'İdam fermanı bizden olsun' - Resim : 7

‘NATO, AMERİKAN EMPERYALİZMİNİN ÜLKELER ÜZERİNDEKİ SOPASIDIR’

CKD Genel Başkanı Tülin Oygür, kadın hareketi ve vatan savunması vurgusu yaptığı kürsü konuşmasında şu ifadeleri aktardı:

“NATO, askeri ittifak kisvesi altında Amerikan emperyalizminin, üye ülkelerin kılcal damarlarına kadar uzanan sopasıdır. NATO, emperyalistin de emperyalisti ABD tarafından, gelişmiş Avrupa ülkelerini kontrol altında tutmak ve gelişmekte olan ülkeleri kendine bağımlı kılmak amacıyla kurulmuştur.

NATO, kurulduğu günden bu yana dünyanın birçok bölgesinde yürüttüğü gizli, açık operasyonlarla, askeri darbelerle yıkımların ve istikrarsızlık süreçlerinin merkezinde yer almıştır. Dünyanın neresinde insanlar, kadın erkek, çoluk çocuk demeden, “özgürlük”, “insani görev”, “medeniyet” aldatmacasıyla öldürülüyorsa, orada mutlaka üstü örtük NATO vardır. NATO’nun müdahale ettiği ülkelerde geriye, göç, yoksulluk, toplumsal parçalanma gibi derin sosyal yaralar kalmıştır. En ağır bedel ise kadınlar ve çocuklar tarafından ödenmiştir.

NATO, üye ülkelerin kılcal damarlarına gizli gladyo örgütlenmesiyle ulaşır. Böylece emperyalist politikaları askeri, siyasi, ideolojik ve kültürel araçlarla ülkelerde yaygınlaştırır ve meşrulaştırır. 150 yıldır emperyalizme karşı devrimlerle direnen Türkiye, NATO gladyosunun en ağır tahribatları yarattığı ülkedir. Gladyo aracılığıyla 12 Mart Muhtırasını, 12 Eylül Darbesini, 1978’de Maraş, 1993’de Sivas ve Başbağlar Katliamlarını ve 15 Temmuz darbe girişimini yaşadık; nice devrimci Kemalist aydınımızı gladyonun suikastlarıyla şehit verdik. En sonunda, NATO gladyosu olan FETÖ’nün 15 Temmuz darbe girişiminin ardından tasfiye edilmesi, bağımsız milli devletimizin inşası için kararlı olduğumuzu gösteren, tarihi bir dönemeçten geçilmiştir.

Emperyalist ABD’nin hegemonyası için hizmet eden NATO’yu elbette en fazla besleyen ABD’dir. Ancak son dönemde, kendi ekonomik çöküşüyle boğuşan ve İran savaşında bozguna uğrayarak hegemonyasını kaybeden Amerika şimdi, NATO’yu kilise avlusuna terk etme noktasına gelmiştir. Sanayileri çöküşte olan Avrupa ülkeleri de güvenmedikleri ABD’nin güvenilmez aracı NATO’yla ne yapacaklarını düşünüyorlar.

Ankara’da ‘NATO Zirvesi’ne Hayır’ yürüyüşü! 'İdam fermanı bizden olsun' - Resim : 8

'NATO'YU HİÇBİR KALP MASAJI CANLANDIRAMAZ'

7-8 Temmuz’da Ankara’da yapılacak NATO Zirvesinde NATO’nun nasıl kurtulacağı görüşülecektir. Ama NATO kurtulamayacaktır! Bu bir varsayım veya temenni değil, somut bir gerçektir. ABD hegemonyası bittiğine göre, emperyalist neoliberal ekonominin sonu geldiğine göre ve birleşen antiemperyalist cephe yeni bir dünya düzeni inşa ettiğine göre, NATO’ya artık bu dünyada yer kalmamıştır. Varlık nedeni ortadan kalkan NATO’yu hiçbir Zirvenin kalp masajı canlandıramaz. NATO ölmüştür! Ölüm ilanı Ankara’dan yapılacaktır.

NATO marifetiyle büyük zararlara uğrayan Türkiye’mizin, ölü bir NATO’da devam etmeyeceği günler de yakındır.

Biz, bu Cumhuriyetin yetiştirdiği başı dik, onurlu kadınlar olarak biliyoruz ki, kadını aşağılara iten, onu ucuz emek gücüne dönüştüren, tüketim kültürünün nesnesi ve öznesi haline getiren “emperyalizm patentli kültürel çürüme”, NATO’nun bekçiliğinde, NATO sopasıyla önümüze konmuştur.

Buradan kadınlarımıza soruyoruz! Türk kadını NATO sopasıyla dayatılan ekonomik ve kültürel bağımlılık koşullarında, özgürlüğüne kavuşabilir mi? Atatürkçü kadınlar NATO boyunduruğu altına girebilir mi? Biz nereye yaslanıyoruz; NATO’ya mı, Cumhuriyete mi?

Cevapları duyuyoruz: Hayır! Hayır! Hayır!

Ve kadınlarımıza sesleniyoruz! Vatanın bağımsızlığı kadının özgürlüğüdür! Kadınların bağımsız Türkiye’nin öncü gücü olduğu inancıyla başlattığımız Milli Kadın Hareketi’nde, Türkiye’nin NATO’dan çıkması için mücadele bayrağımızı yukarılara kaldırıyoruz! Tam bağımsız Türkiye için kadınlarımızı Milli Kadın Hareketine katılmaya davet ediyoruz!

Yaşasın Tam Bağımsız Türkiye!”

Kaynağa Git

İlgili Haberler