Ana içeriğe geç

Sincan’da mahalle sakinlerinden kentsel dönüşüm dayatmasına karşı toplantı: 'Mahallemiz rant alanı değil yuvamızdır'

Sincan Ulubatlı Hasan Mahallesi’nde oturan yurttaşlar kentsel dönüşüm dayatmalarına karşı yaptıkları toplantıda belediyenin emlakçılık ve pazarlamacılık yaptığını belirterek, “Mahallemiz rant alanı değil, yuvamızdır” dedi.

Sincan’da mahalle sakinlerinden kentsel dönüşüm dayatmasına karşı toplantı: 'Mahallemiz rant alanı değil yuvamızdır'
Evrensel
16

Ankara – Sincan Ulubatlı Hasan Mahallesi’nde oturan yüzü geçkin yurttaş “mahallemiz rant alanı değil yuvamızdır” diyerek kentsel dönüşüm dayatmalarına karşı Çarşamba Pazarı’nda toplantı düzenledi. Sincan Belediyesi iştirakı Sinkent firmasının, detayları belirsiz bir sözleşmeyle mahalleliden muvafakatname toplama girişimine tepki gösteren yurttaşlar, ortak hareket etme kararı aldı.

Toplantıda söz alan Sincan CHP Meclis Üyesi Naci Aydoğdu, iştirak firması Sinkent’in mahalleliye imzayı dayattığını ancak hiçbir sorumluluk almadığına vurgu yaptı: “Sincan'da çok büyük müteahhitler buraları resmen kapış kapış etmek için sıra bekliyorlar. Belediye de burada pazarlık yapıyor, hiçbir sorumluluk da almıyor maalesef. Sözleşmenin sonunda onunda 'Sinkent sorumlu değildir' yazıyor. Yani belediye burada emlakçılık yapıyor, pazarlamacılık yapıyor”.

“6 bin kira yardımı ile nereye gidelim”

Mahalle sakinlerinden konuştuğumuz Haydar Zeper, evlerinden çıktıkları takdirde yapılacak kira yardımı olan altı bin liranın hiç bir masrafı karşılamayacağını anlattı: “Devletin 6.500 TL desteğinin dışında müteahhit bize kira yardımı yapmıyor. Peki, 21.000 TL maaş alan bir emekli, 25.000 TL kirayı nasıl verecek? Bizim bölgemizin karşısındaki yerlerdeki kiralar 30.000 liradan başlıyor. Emekli maaşı 21.000 TL. İnşaatların ne zaman yapılacağı, ne zaman başlayacağı, ne zaman biteceği ucu açık, belli değil.Biz adil paylaşımdan yanayız. Kentsel dönüşüme karşı değiliz, rantsal dönüşüme karşıyız. Biz, bizim evlerimizin yıkılıp yerine yapılacak binaların ortak paylaşımından yanayız, ranta karşıyız” dedi.

"Sincan Belediyesi mesul değilse, bize neden muvafakatname imzalatmak istiyor"

Sinkent’in imzalatmak istediği muvafakatnamede ki "Sincan Belediyesi bunlardan mesul değildir" maddesini eleştiren Zeper, “Bize imzalatmak istedikleri muvafakatname ortada; müteahhit yok, sözleşme yok, şartname yok. En altında da yazıyor, 'Sincan Belediyesi bunlardan mesul değildir.' Peki sen Sincan Belediyesi olaraktan mesul değilsen, bize neden muvafakatname imzalatmak istiyorsun? Sincan Belediyesi'ne ait olan Sinkent firmasının 10.000 TL sermayesi var. Bizim yapılacak olan inşaatlarımızın maliyeti kabataslak 1 milyar. Şimdi 10.000 TL sermayesi olan bir firma, şirket ki bana göre paravan bir şirket 1 milyar liralık inşaatı neyle yapacak, nasıl yapacak?” ifadelerini kullandı.

“Evler yıkılsın diye mahalle afet bölgesi ilan ediliyor”

Konuştuğumuz mahalle sakinlerinden Ebru ise, evlerin yıkılması için belediye tarafından afet bölgesi ilan edilmeye çalışıldığını ve belediye temizlik görevlilerinin mahalleye hiç uğramadığını söyledi. “Bizim evlerimize 'çöplük' diyorlar, 'yıkılması gerekir, afet bölgesi' diyorlar. Bizim evlerimiz tek katlı, iki katlı; iki kattan daha yüksek bir ev yok. Afet bölgesi ise böyle kalması daha iyi değil mi? Bizim mahalleye hiç temizlikçi girmez, hiç ben hatırlamıyorum yani, hiç girdiğini görmedim. Ne zaman biz belediyeye gidip şikayetçi oluruz, ertesi gün temizlikçi gelir; ondan sonra ne zaman geleceği de belli değil. Yani mahalleyi de biz kendimiz temizliyoruz. Maalesef hiçbir konuda belediyeden bize destek yok” diye konuştu.

Kaynağa Git

İlgili Haberler