Ana içeriğe geç

Dedesinin terk ettiği mahalleye döndü; 20 yaşında hayatı değişti

Kayseri'de dedesinin terk ettiği mahalleye geri dönen 20 yaşındaki üniversite öğrencisi İsmail Gültekin'in hayatı değişti. Gültekin, "Şehir hayatı, maaşlı çalışma bana göre değil. Sıkıldığım zaman bırakabileceğim bir iş yapmak istedim." dedi.

Dedesinin terk ettiği mahalleye döndü; 20 yaşında hayatı değişti
Haber Global
16

Kayseri'nin İncesu ilçesinin Şeyhşaban Mahallesi'nde 1979'da yaşanan sel felaketinin ardından mahalleli, devletin yardımıyla 11 kilometre uzaklıktaki güvenli bölgeye taşındı.

Kayseri Üniversitesi Develi Hüseyin Şahin Meslek Yüksekokulu Bahçe Tarımı Bölümü 2. sınıf öğrencisi Gültekin, ata topraklarına arıcılık için döndü.

Geçen yıl 7 kovanla başladığı arıcılıkta 50 kovana ulaşan Gültekin, bitki çeşitliliği açısından zengin olan terk edilmiş mahallesinde baktığı kovanlardan bu sezon 1 tondan fazla bal elde etmeyi hedefliyor.

İsmail Gültekin, 47 yıl önce sel felaketi nedeniyle dedesinin, yaşadığı Şeyhşaban Mahallesi'nden ayrılmak durumunda kaldığını söyledi.

Daha sonra ailesinin, devlet desteğiyle başka bir bölgeye taşındığını anlatan Gültekin, içinde hep ata topraklarına karşı bir özlem yaşadığını ve zaman zaman terk edilen mahalleye geldiğini anlattı.

Şehir yaşamını çok sevmediğini dile getiren Gültekin, şöyle konuştu:

"Burayı bırakıp gidemediğim için tekrar geldim. Kendi halimde ne yapabilirim dedim. Arıcılık, işe başlangıç anlamında da yüksek meblağlar istemeyen bir işti. Ben de arıcılık yapmayı tercih ettim. Bu sene 50 kovanım var. Geçen yıl bal alma gibi bir hedefim olmadığı halde 200 kilogram civarında bal aldım."

Kaynağa Git

İlgili Haberler