Ana içeriğe geç

Don ve ayaz vurdu, rekolte düştü! Üretici 15 TL’den kazanamıyor, pazarcılar 60 TL’ye satıyor

Hatay’da yetiştirilen şeftaliyi bu sene don ve ayaz vurdu, rekolte düştü. Üretici ürünü 15 TL’den satıp kazanamazken, pazarcılar 60 TL’ye satıyor.

Don ve ayaz vurdu, rekolte düştü! Üretici 15 TL’den kazanamıyor, pazarcılar 60 TL’ye satıyor
Karar
16

Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde şeftali hasadı devam ediyor. Ürünün kilosu bahçede 15 TL’ye kadar gerilerken, semt pazarlarında fiyatı 60 TL’ye çıkıyor. Üretici Zeydan Şanverdi, bu sene don ve ayazdan dolayı bekledikleri rekolteye ulaşamadıklarını ve para kazanamadıklarını, fakat pazar ve marketlerin kendilerinden daha fazla kar ettiğini aktardı.

hatay-reyhanlida-seftali-hasadi-1.jpg

100 TON BEKLENEN REKOLTE 20 TONA GERİLEDİ

Şanverdi, "Bu yıl bahçemizde 100 ton rekolte beklerken, doğal afetler nedeniyle rekoltemiz 20 tona kadar geriledi. Geçen yıla göre girdi maliyetlerimiz 2 kat arttı ancak gelirimiz artmadığı için mağduriyetimiz oldu" ifadelerini kullandı.

hatay-reyhanlida-seftali-hasadi-2.jpg

“REKOLTE ÇOK DÜŞTÜ, KALİTELİ ÜRÜN YETİŞMEDİ”

Şeftali tüccarlığı yapan Emre Şanverdi de Hatay’da hasat edilen ürünlerin iç piyasa kadar Irak ve Suriye başta olacak şekilde Orta Doğu ülkelerine de gönderildiğini söyledi.

Şanverdi, "Buradan 15 TL’ye aldığımız ürün yerine ulaşana kadar nakliye ve işçilik masrafları nedeniyle 30 TL’yi buluyor. Bu yıl çok dolu yağdığından dolayı rekolte çok düştü, kaliteli meyve yetişmedi. Şu an bu meyvenin dalında kilosu 45-50 TL olması lazımken ne yazık ki 10-15 TL. Biz bunu çiftçilerden daha yüksek bir fiyata almayı çok isterdik çünkü bizim için değişen hiçbir şey yok. Ucuza alıp, pahalıya satma gibi bir lüksümüz yok" şeklinde konuştu.

Kaynağa Git

İlgili Haberler