Bolivya Devlet Başkanı Rodrigo Paz, 1,5 aydan uzun süredir devam eden yol kapatma eylemlerinde kurulan barikatların, güvenlik güçlerinin müdahalesiyle tamamen kaldırıldığını açıkladı.
Yönetimsel başkent La Paz’da konuşan Rodrigo Paz, 20 Haziran’da ilan edilen olağanüstü halin (OHAL) ardından güvenlik güçlerinin ülkede kamu düzenini yeniden sağladığını söyledi.
Yaklaşık 1,5 ay süren yol kapatma eylemlerinde kurulan barikatların tamamen kaldırıldığını ifade eden Paz, ülkenin bu tür krizleri geride bırakması gerektiğinin altını çizerek, tüm Bolivyalıların kalkınmadan pay aldığı bir ülke inşa etmeyi hedeflediklerini vurguladı.
"BOLİVYA DÜZENE GİRMEK ZORUNDA"
OHAL'in bir süre daha devam edeceğini aktaran Paz, "Düzene sokulması gereken daha çok şey var. Bolivya düzene girmek zorunda, çünkü son 50 günde yaşananların bir daha tekrarlanması kabul edilemez. Bu olağanüstü hal, ülkeyi düzene sokmamızı sağlayan yasal araçtır." dedi.
İspanyol haber ajansı EFE'ye konuşan şoför Cristian Molina, "Otogarımızın yeniden operasyonel olarak hizmete girdiğini sizlere duyurmaktan mutluluk duyuyoruz. Şu anda tüm yollarımız ulaşıma açık durumda. Aynı şekilde seferlerimiz de normal seyrinde devam ediyor." ifadelerini kullandı.
BOLİVYA'DAKİ PROTESTOLAR
Bolivya'da son 40 yılın en ağır ekonomik krizine karşı bir ayı aşkın süredir devam eden protestolarda Devlet Başkanı Paz'ın istifasını talep eden göstericiler, başta yönetimsel başkent La Paz olmak üzere birçok kentte güvenlik güçleriyle çatışmıştı.
Hükümetin istifasını talep eden protestocular ile güvenlik güçleri arasında çıkan olaylarda 26 Mayıs'ta 1 kişi hayatını kaybetmişti.
Paz hükümeti, olaylardan, hakkında yakalama kararı bulunan eski Devlet Başkanı Evo Morales yanlılarını sorumlu tutuyor.
Devlet Başkanı Paz, 25 Mayıs'taki açıklamasında, anlaşmazlıkları diyalog yoluyla çözmek istediğini ancak bunun bir sınırı olduğunu ifade etmiş, gerekirse anayasanın kendisine tanıdığı olağanüstü hal gibi tedbirleri devreye sokabileceği uyarısında bulunmuştu.