Türkiye’de enerji ve su dağıtım altyapısında köklü bir değişim adımı atılıyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun (EPDK) yürüttüğü yeni proje kapsamında, mevcut elektrik sayaçları su ve doğalgaz tüketimlerini de kapsayacak şekilde entegre bir dijital merkeze dönüşecek. Böylelikle fatura ve kullanım verileri, tüm dağıtım şebekeleri için tek merkezde birleştirilecek.
Geliştirilen Millî Akıllı Sayaç Sistemi (MASS), farklı üreticilerin sayaç, modem ve iletişim yazılımlarını ortak bir standartta buluşturacak. Bu sayede aboneler, zamandan ve işlemlerden tasarruf ederek tüm tüketimlerini tek ekrandan izleyebilecek.
Sistemin getireceği başlıca kolaylıklar arasında; elektrik, su ve doğalgazda harcamaların tek bir dijital panelde anlık takibi, geçmiş dönem verilerinin kolay karşılaştırılması ve şirketlerin tek bir teknolojiye bağlı kalmasının önüne geçilerek operasyon maliyetlerinin azaltılması yer alıyor.
Yeni altyapının kurulmasıyla birlikte, artık aboneler farklı kurum veya uygulamalar arasında geçiş yapmak zorunda kalmadan tüm tüketimlerini tek bir noktadan yönetebilecekler. EPDK’nın hedefi, “millî ekosistem” mantığıyla tüm sayaç ve yazılımları uyumlu hale getirmek.
Kurulum aşamasında özellikle kırsal bölgelerde iletişim sorunları öne çıkıyor. Uzmanlar, bu bölgelere özel hibrit haberleşme altyapılarının hazırlanacağını ve güç hatlarından ya da radyo frekansıyla veri aktarımı sağlayacak alternatif teknolojiler geliştirileceğini belirtiyor. Projenin sorunsuz işlemesi için Ar-Ge faaliyetleri hız kesmeden sürdürülüyor.
Türkiye genelinde yaygınlaştırılacak olan yeni sayaç sistemiyle, enerji ve su kullanımında tam dijitalleşme sağlanacak. Tüm abonelerin süreçten faydalanmasının ardından, Türkiye’de enerji yönetiminin daha verimli ve şeffaf hale gelmesi bekleniyor.
Haber Kaynağı : 12punto