Ana içeriğe geç

Bir ilde daha ormanlık alanlara giriş yasaklandı

Bursa Valiliği, artan sıcaklıklar ve yangın riski nedeniyle 15 Ekim'e kadar ormanlık alanlara girişlerin yasaklandığını, tarım ve sanayi faaliyetlerine yönelik yeni güvenlik tedbirlerinin uygulamaya konulduğunu duyurdu.

Bir ilde daha ormanlık alanlara giriş yasaklandı
Turktime
16

Bursa Valiliği, artan sıcaklıklar ve yangın riski nedeniyle 15 Ekim'e kadar ormanlık alanlara girişlerin yasaklandığını, tarım ve sanayi faaliyetlerine yönelik yeni güvenlik tedbirlerinin uygulamaya konulduğunu duyurdu.

ORMANLARA GİRİŞ VE ATEŞ YAKMAK TAMAMEN YASAKLANDI

Bursa Valiliğinden yapılan açıklamada, piknik, mesire, milli park ve ekoturizm alanlarındaki faaliyetlerde kısıtlama olmadığı belirtilirken, ormanlık alanlara giriş ve her türlü ateş yakma işleminin yasaklandığı aktarılarak, "İl sınırları içinde yer alan piknik ve mesire alanları, milli park, tabiat parkları ve ekoturizm alanlarında piknik, spor, yürüyüş gibi faaliyetler için herhangi bir kısıtlama kararı bulunmamaktadır. Ormanlık alanların tümüne araç ya da yaya girişi yapmak, mangal yakmak, tüp kullanmak, nargile ya da çeşitli amaçlarla ateş yakmak yasaklanmıştır" ifadelerine yer verildi.

TARIMSAL FAALİYETLERDE VE SANAYİ TESİSLERİNDE EK TEDBİRLER ZORUNLU KILINDI

Köy ve mahallelerde anız, bağ, bahçe, zeytinlik ve tarla temizliği gerekçesiyle bitki örtüsü yakılmasının yasaklandığını bildiren Valilik, orman civarındaki hasat işlemlerinde su tankeri bulundurulmasının zorunlu kılındığını ve sanayi kuruluşlarının önlem alması gerektiğini ifade edip, "Bursa Valiliğinin 4 Haziran 2024 tarihli ekin hasadı kararına ilave olarak orman içindeki ve bitişiğindeki tarlalarda, ekin hasadı yapılırken çıkabilecek yangınlara anında müdahale edebilmek için, mahalle muhtarlığına veya biçerdöver sahiplerine traktöre monte edilen ve arazöz vazifesi görebilen en az 2,5 ton kapasiteli ve pompalı su tankerinin biçerdöverlere eşlik ettirilmesi, hasat yapıldıktan sonra ise tarla sahibi tarafından anız yangını çıkmaması için gerekli tedbirler alınacaktır. Hasat zamanı ve hasattan sonra yapılması gerekenler jandarma, emniyet, orman kolluk kuvvetleri tarafından kontrol edilerek gerekli tedbirler alınacaktır. Orman alanı civarındaki tesislerle sanayi kuruluşları, organize sanayi bölgeleri, orman alanlarını etkileyebilecek her türlü faaliyet nedeniyle oluşabilecek yangın riskine karşı önleyici tüm tedbirleri eksiksiz alacaktır" açıklamasını yaptı.

ENERJİ HATLARI VE ÇÖP ALANLARINDA GÜVENLİK KONTROLLERİ ARTIRILDI

Enerji nakil hatlarının yapım ve bakımından sorumlu kuruluşların ormanlık alanlardan geçen hatlarda gerekli bakımları yapacağı ve yangın riskine karşı enerji kesintisi uygulayabileceği bildirildi. Belediyelerin orman içi ve kenarındaki çöp toplama alanları çevresinde en az 10 metre genişliğinde koruma bandı oluşturacağı ve dozer, loder, kepçe gibi iş makinelerini hazır bulunduracağı kaydedildi. Kaymakamlıklar ile orman işletme müdürlüklerinin koordinasyonunda genel kolluk ve orman kolluğundan oluşturulan ekiplerin denetim çalışmalarını yürüteceği, alınan kararlara aykırı hareket edenler hakkında adli ve idari işlem yapılacağı duyuruldu.

Kaynağa Git

İlgili Haberler