Ana içeriğe geç

Genç çiftlere destek sürüyor!

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, Aile ve Gençlik Fonu kapsamında bu ay 9 bin 200 gence toplam 1 milyar 52 milyon lira ödeme yapıldığını bildirdi.

Genç çiftlere destek sürüyor!
Süper Haber
16

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, yaptığı yazılı açıklamada, aile kurumunu güçlendirmek ve gençleri sosyal risklere karşı korumak amacıyla hayata geçirilen Aile ve Gençlik Fonu'nun Türkiye'nin yer altı zenginliklerinden elde edilen gelirlerle finanse edildiğini anımsattı.

Bu kaynakla gençlerin geleceğine yatırım yaptıklarını belirten Göktaş, "81 ilde yürüttüğümüz bu projeyle aile birliğini güçlendirmeyi hedefliyoruz.

Gençlerimiz, başvurularını 'ailegenclikfonu.

aile.

gov.

tr' web sitesi veya e-Devlet üzerinden yapabilirler.

" ifadelerini kullandı.

"DESTEKLEDİĞİMİZ ÇİFTLERİN 13 BİN 126 ÇOCUĞU DÜNYAYA GELDİ"Göktaş, ayrıca 48 ay içinde çocuk sahibi olan genç çiftlerin geri ödemelerini ilk çocuk için 12 ay hibe ettiklerini, kalan borçlarını da 12 ay ertelediklerini belirterek, "Erteleme süreci ile birlikte 60 aya uzayan vade süresi içerisinde ikinci çocuk sahibi olunması halinde kalan borcun tamamını hibe ediyoruz.

Nitekim fon kapsamında bugüne kadar desteklediğimiz 12 bin 942 çiftimizin 13 bin 126 çocuğu dünyaya geldi.

Bu, desteğimizin en güzel sonucudur.

" değerlendirmesinde bulundu.

Öte yandan, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığınca, çocukların aile ortamında desteklenmesi amacıyla yürütülen Sosyal ve Ekonomik Destek (SED) kapsamında 6 ayda ihtiyaç sahibi ailelere toplam 10 milyar 880 milyon lira ödeme yapıldı.

Bakanlık, SED'den yararlanan okul çağındaki çocukların akademik başarılarının yanı sıra sportif, sanatsal ve kültürel alanlardaki gelişimlerini desteklemeye yönelik çalışmalarını sürdürüyor.

Kaynak: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı

Kaynağa Git

İlgili Haberler