Ana içeriğe geç

Klinik araştırmalar alanında stratejik iş birliği

Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TÜSEB) ve Novo Nordisk Türkiye, Türkiye'nin uluslararası klinik araştırmalara yönelik iş birliği protokolüne imza attı. Bu iş birliğiyle, Türkiye’nin küresel klinik araştırmalar alanındaki bilimsel üretiminin ve görünürlüğünün artırılmasının amaçlandığı belirtildi.

Klinik araştırmalar alanında stratejik iş birliği
Vatan
16

Törene TÜSEB Başkanı Prof. Dr. Ümit Kervan ile Novo Nordisk Türkiye Genel Müdürü Bike Başaklar ve Kıdemli Medikal Direktörü Dr. Ömer Buğra Bahadır katıldı.

TÜSEB Başkanı Prof. Dr. Ümit Kervan törende yaptığı konuşmada şunları söyledi: "TÜSEB olarak, ülkemizin sağlık teknolojileri ve bilimsel AR-GE alanındaki potansiyelini en üst seviyeye çıkarmayı misyon olarak görüyoruz. Üreten Sağlık vizyonumuz doğrultusunda, Türkiye'yi hem yenilikçi tedaviler hem de küresel ölçekte bilimsel bilgi üreten bir merkez haline getirmeyi hedefliyoruz. İmzaladığımız bu iş birliği protokolü, klinik araştırma ekosistemimizi uluslararası standartlarda güçlendirmek adına kıymetli bir adımdır. Bu ortaklıkla araştırmacılarımızın küresel ağlara entegrasyonunu hızlandırmayı ve ülkemizin bu alandaki rekabetçi gücünü artırmayı amaçlıyoruz."

Novo Nordisk Türkiye Genel Müdürü Bike Başaklar, iş birliğine ilişkin şunları söyledi: "Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı ile imzaladığımız bu iş birliği, ülkemizin klinik araştırma ekosistemine duyduğumuz güvenin somut bir yansıması. Bu protokolle hem hekimlerimizin bilgi birikimine katkı sağlamayı hem de hastaların yenilikçi tedavilere erişimini hızlandırmayı hedefliyoruz.”

Novo Nordisk Türkiye Kıdemli Medikal Direktörü Dr. Ömer Buğra Bahadır ise, "Bu iş birliği, klinik araştırma süreçlerinin daha etkin ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşması açısından önemli bir adım. TÜSEB ile birlikte yürüteceğimiz çalışmalar ve eğitimler araştırmacılarımızın uluslararası standartlarda bilgi ve deneyim paylaşımına katkı sağlayacak. " ifadelerini kullandı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler