Ana içeriğe geç

Myanmar'da 50 ton uyuşturucu imha edildi

Myanmar'da güvenlik güçleri, 26 Haziran Uluslararası Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı ile Mücadele Günü kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerde 50 tondan fazla uyuşturucu maddeyi yakarak imha etti.

Myanmar'da 50 ton uyuşturucu imha edildi
Yeniçağ
16

Yetkililerin verdiği bilgilere göre, ülke genelinde düzenlenen operasyonlarda ele geçirilen çeşitli uyuşturucu maddeler, güvenlik önlemleri altında düzenlenen törenle yok edildi. İmha edilen narkotiklerin toplam miktarının 50 tonu aştığı belirtildi.

Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 1987 yılında alınan kararla, uyuşturucu kullanımını ve kaçakçılığını önlemeye yönelik uluslararası farkındalığı artırmak ve ülkeler arasındaki iş birliğini güçlendirmek amacıyla her yıl 26 Haziran, Uluslararası Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı ile Mücadele Günü olarak anılıyor.

Öte yandan, Birleşmiş Milletler Uyuşturucu ve Suç Ofisi (UNODC), 2023 yılında yayımladığı raporda Myanmar'ın, Afganistan'ı geride bırakarak dünyanın en büyük afyon üreticisi konumuna yükseldiğini açıklamıştı. Bu durum, ülkedeki yasa dışı uyuşturucu üretimi ve kaçakçılığıyla mücadeleye yönelik uluslararası endişeleri artırmaya devam ediyor.

Kaynağa Git

İlgili Haberler