İzmir'in kavurucu yaz sıcaklarında yolculuk konforunu artırmak ve enerji israfının önüne geçmek amacıyla İZBAN'da eski normale dönüş başlıyor. Korona virüs pandemisi döneminde bulaş riskini en aza indirmek için devreye alınan ve kapıların her durakta otomatik açılmasını sağlayan sistem, yerini yeniden butonlu sisteme bırakacak. 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren İZBAN trenlerinde kapılar otomatik açılmayacak; yolcular inip binecekleri kapıları buton yardımıyla kendileri açacak.
İZBAN’da yeni dönem başlıyor! Tarih belli oldu…
İzmir’de toplu ulaşım aracı olan banliyö tren sistemi İZBAN’da, pandemi döneminde bulaş riskini azaltmak amacıyla geçici olarak durdurulan ’dokunmatik kapı’ sistemine 1 Temmuz itibarıyla yeniden geçiliyor. Uygulama ile enerji tasarrufu sağlanması ve yaz aylarında vagon içi serinliğin korunması hedefleniyor.
Yeniasır
16