Tapu ve kadastro alanında önemli değişiklikler içeren yeni bir kanun teklifi üzerinde çalışmalar sürüyor. Edinilen bilgilere göre, AK Parti'nin hazırladığı teklif kısa süre içerisinde Meclis gündemine gelecek.
Sabah'tan Burcu Şen'in haberine göre, AKP tarafından hazırlanan kanun teklifi, TBMM Başkanlığı'na sunulmak üzere milletvekillerinin imzasına açıldı. Orman vasfını yitirdiği için zamanla yerleşim alanına dönüşen, 2B vasfında da sayılmadığından hukuki statüsü netleşmeyen yayla, mera ya da orman sınırları arasında kalan bölgelerde yaşanan ‘mülkiyet anlaşmazlıkları’nın giderileceği ifade edildi.
Düzenlemeden en yoğun etkilenecek iller arasında Ankara, Aydın, İzmir, Manisa, Antalya, Samsun, Adana ve Mersin yer alıyor.
Düzenleme kapsamı ne olacak?
Düzenlemenin 2B uygulamasının yürürlüğe alındığı ve 31 Aralık 1981 sonrasında orman niteliğini kaybettiği iddia edilen alanları kapsaması bekleniyor. Bu tarihten sonra vasfını kaybeden yerler kural olarak orman sayılmaya devam ediyor.
Yine kadastro hatası ile ormanlık alanda gösterilen yerleşim yerleri, önceki tespitlerde yanlışlıkla orman alanına dahil edilen parseller, üzerinde yerleşim bulunan, ancak tapuda 'orman' görünen yerler, imar planına alınmış fakat orman şerhi bulunan alanlardaki yapıların tapularındaki belirsizlik giderilecek.
'2B tapu müjdesi' tepki çekmişti
Çevre, Şehircilik Ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum’un geçtiğimiz Haziran ayında “2B tapu müjdesi” olarak duyurması çevre örgütlerinin tepkisini çekmiş; uygulamanın orman arazilerinin rant projelerine açılmasına yol açtığı ifade edilmişti.
Kırsal Çevre ve Ormancılık Sorunları Araştırma Derneği Başkanı Salih Usta, Kurum’un 2B arazilerine dair sözlerini eleştirerek, “Bu açıklama orman yağmasından nemalanmak isteyenlere verilmiş bir mesajdır. Ormanlarımızın talanına izin vermeyeceğiz” demişti.
(Haber Merkezi)