Ana içeriğe geç

Araştırma: Takviye edici gıda kullanımı son iki yılda yüzde 75'e yaklaştı

Gıda Takviyesi ve Beslenme Derneği'nin araştırmasına göre, son üç ayda en az bir takviye edici gıda kullandığını belirtenlerin oranı yüzde 49,2'den yüzde 74,8'e yükseldi. Takviye edici gıdalara güvenenlerin oranı ise yüzde 77'ye çıktı

Araştırma: Takviye edici gıda kullanımı son iki yılda yüzde 75'e yaklaştı
Gazete Oksijen
16

Türkiye'de takviye edici gıda kullanımında son iki yılda dikkat çekici bir artış yaşandı. Gıda Takviyesi ve Beslenme Derneği'nin (GTBD), araştırma şirketi XSights iş birliğiyle gerçekleştirdiği araştırmaya göre, son üç ay içinde en az bir takviye edici gıda kullandığını belirtenlerin oranı yüzde 49,2'den yüzde 74,8'e yükseldi.

Marketing Türkiye tarafından paylaşılan sonuçlara göre araştırma sonuçları, tüketicilerin takviye edici gıdalara yönelik güveninin de arttığını ortaya koydu. Buna göre, kategoriye güvendiğini söyleyenlerin oranı yüzde 60'tan yüzde 77'ye yükselirken, ürünlerin yeterince denetlendiğini düşünenlerin oranı da yüzde 23'ten yüzde 52'ye çıktı.

GTBD, elde edilen verilerin takviye edici gıdaların yalnızca büyüyen bir pazar olmadığını, aynı zamanda tüketiciler tarafından daha güvenilir bir kategori olarak görülmeye başlandığını gösterdiğini belirtti. Derneğe göre bu değişimde, son yıllarda güçlendirilen denetim mekanizmaları etkili oldu.

Türkiye'de takviye edici gıdaların ürün onayı, üretimi, ithalatı, ihracatı ve piyasa denetimleri Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yürütülürken, sağlık beyanlarını Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK), reklam ve tanıtım faaliyetlerini ise Ticaret Bakanlığı denetliyor. GTBD, bu görev paylaşımının tüketici güvenini artıran tamamlayıcı bir denetim modeli oluşturduğunu ifade etti.

"Tüketici daha bilinçli hareket ediyor"

GTBD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Samet Serttaş, takviye edici gıdaların artık daha geniş bir tüketici kitlesi tarafından düzenli olarak kullanıldığını söyledi.

Güven ve denetim algısındaki yükselişin mevcut sistemin tüketici nezdinde karşılık bulduğunu belirten Serttaş, tüketicilerin ürün içerikleri, denetim süreçleri ve satın alma kanalları konusunda daha bilinçli davrandığını ifade etti.

Serttaş, sektörün gelecek dönem öncelikleri arasında ürün takip sistemlerinin geliştirilmesi, yerli hammadde yatırımlarının artırılması, şeffaf etiketleme uygulamalarının yaygınlaştırılması ve bilimsel temelli denetim altyapısının güçlendirilmesinin yer aldığını kaydetti.

Takviye edici gıda sektöründeki gelişimin yalnızca pazar büyüklüğüyle değerlendirilmemesi gerektiğini vurgulayan Serttaş, "Kullanımın artması, güvenin yükselmesi ve denetim algısının güçlenmesi sektörün istikrarlı, bilimsel ve öngörülebilir bir zeminde ilerlediğini gösteriyor. Bundan sonraki en önemli sorumluluğumuz da bu zemini korumak ve daha da güçlendirmek" dedi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler