Ana içeriğe geç

Bodrum’da denizin dibinden çıkanlar şaşkına çevirdi: 250 kilo atık toplandı

Muğla'nın Bodrum ilçesinde dalgıçlar tarafından gerçekleştirilen deniz dibi temizliğinde 250 kilogram atık çıkarıldı. Denizden çıkan güneş paneli ve plastik atıklar, kirliliğin boyutunu bir kez daha gözler önüne serdi. Haber Muğla'nın Bodrum ilçesinde çevre bilincini artırmak amacıyla düzenlenen deniz dibi temizlik çalışmasında yüzlerce kilogram atık denizden çıkarıldı. Gümüşlük Mahallesi açıklarında gerçekleştirilen etkinlikte gönüllü dalış ekipleri ve belediye personeli denizin dibinde kapsamlı temizlik yaptı. Bodrum Belediyesinin 12 yıldır sürdürdüğü "Denize En Çok Mavi Yakışır" projesi kapsamında gerçekleştirilen çalışmalarda yaklaşık 250 kilogram atık toplandı. Deniz dibinden çıkarılan malzemeler arasında plastik ve cam şişeler, metal parçaları, balıkçılık ekipmanları ve çeşitli evsel atıklar yer aldı. Temizlik sırasında denizden çıkarılan bir güneş paneli ise dikkat çekti. Dalgıçlar tarafından yüzeye çıkarılan atıklar, çevre kirliliğine dikkat çekmek amacıyla sahilde sergilendi. Yetkililer, özellikle yaz sezonunda artan insan hareketliliğinin deniz ekosistemi üzerindeki baskıyı artırdığına işaret ederek vatandaşlara çevre konusunda daha duyarlı olmaları çağrısında bulundu. Toplanan atıklar daha sonra geri dönüşüm ve bertaraf işlemleri için Bodrum Belediyesi 1. Sınıf Atık Getirme Merkezi'ne götürüldü. Deniz dibi temizlik çalışmalarının önümüzdeki hafta Gümbet Mahallesi'nde devam edeceği bildirildi.

Bodrum’da denizin dibinden çıkanlar şaşkına çevirdi: 250 kilo atık toplandı
Yeni Şafak
Kaynağa Git

İlgili Haberler