Sivas ucuz lahmacun şikayeti: Esnaf 50 TL kampanya maliyetini tek tek açıkladı | Ekonomi Haberleri
50 TL'lik lahmacun fiyatı sosyal medyada büyük tartışma başlattı. Ucuz satış yaptığı gerekçesiyle şikayet edilen Sivaslı esnafın iş yerine denetim yapılırken, herkesin merak ettiği "Bu fiyata nasıl satıyor?" sorusunun cevabı da ortaya çıktı.
Gzt
16
Sivas'ta 50 TL'ye sattığı lahmacunla dikkat çeken esnaf Selahattin Yapalı, fiyatının gerçekçi olmadığı yönündeki iddiaların ardından İl Ticaret Müdürlüğü tarafından denetlendi.Ucuz satış nedeniyle yapılan şikayetler üzerine gerçekleştirilen incelemelerde herhangi bir usulsüzlük tespit edilmezken, işletme kampanyasını sürdürme kararı aldı.Şikayet edildi, denetimden geçtiLahmacunun bu fiyata satılamayacağını öne süren iddiaların ardından gözler işletmeye çevrildi. Yetkililerin yaptığı denetimlerde herhangi bir olumsuzluğa rastlanmadığını belirten işletme sahibi, fiyat politikasının tamamen maliyet hesabına dayandığını söyledi."Yüzde 15 karla satıyorum"Esnaf Selahattin Yapalı, satış fiyatını nasıl belirlediğini şu sözlerle anlattı: "Ben insanları aydınlatmak açısından lahmacun nasıl 50 TL'ye satılıyor anlatayım. Sivas'ta etin kilosu 800 TL, soğanın kilosu 20 TL, domates 30 TL. Ben lahmacunu yüzde 15 karla satıyorum."İş yerinin kendisine ait olduğunu belirten Yapalı, kira gideri bulunmadığını ve bu durumun maliyet avantajı sağladığını ifade etti."Az kazanıyorum ama yine de kazanıyorum"Fiyat nedeniyle sürekli soru aldığını dile getiren Yapalı, kampanyanın zararına yapılmadığını vurguladı: "Bana neden bu kadar ucuz olduğunu çok soruyorlar. Ben az kazanıyorum ama kazanıyorum. Karımız olmasa bu fiyata zaten satamayız. Çok rahatsız olanlar oldu ama biz memnunuz. Allah bereket versin, çok şükür kazanıyoruz."3 yıldır aynı kampanyayı sürdürüyorYoğun ilgi gördüğünü belirten işletmeci, kampanyanın yeni olmadığını da söyledi: "Bu kampanyayı 3 senedir yapıyoruz. Bu kadar yoğun talep de varken bu kampanyaya devam edeceğiz. Gücümün yettiği kadar, kazancımız kurtardığı zamana kadar lahmacunu 50 TL'den satmaya devam edeceğiz."Vatandaşlardan da destek geldiManisa'dan Sivas'a gelen bir vatandaş ise hem fiyatı hem de lezzeti beğendiğini belirterek şu ifadeleri kullandı: "Eşim aslen Sivaslı. Kendisi buranın lahmacununu çok övdü. Yedik, beğendik. Gerçekten çok güzel. Hem doyurucu hem ekonomik. Ekonomiğin zor olduğu günlerde böyle esnafların olması halkımız için güzel bir şey.""50 TL'ye lahmacun nasıl satılıyor?"Sosyal medyada günlerdir tartışılan "50 TL'ye lahmacun nasıl satılıyor?" sorusuna ise işletme sahibi tek cümleyle yanıt verdi. Yapalı, işletmenin kendisine ait olması nedeniyle kira yükü bulunmadığını, maliyetlerini buna göre hesapladığını ve "Ben lahmacunu yüzde 15 karla satıyorum. Ucuza satıyorum ama yine de kar ediyorum" diyerek kampanyaya devam edeceğini açıkladı.
Kaynağa Git