Öğrenci ve velilerin beklediği yaz tatili başladı. 18 milyona yakın öğrenci, karnelerini alarak yaz tatiline girdi. Öğrenciler, 2025-2026 eğitim öğretim yılının yorgunluğunu atacağı yaz tatili öncesinde karnelerini almak için okula geldi.

Bazı ailelerin de çocuklarının heyecanına eşlik ettiği karne törenlerinde öğrenciler, bir sonraki eğitim öğretim döneminde buluşmak üzere öğretmenleriyle vedalaştı.

İlkokul 1 ve 2. sınıf öğrencilerine karne yerine öğrencilerin sosyal-duygusal öğrenme becerilerini içeren "gelişim raporu", Ortaokul 5 ve 6. sınıf ile lise hazırlık sınıfı, 9 ve 10. sınıf öğrencilerine ise karneyle birlikte "gelişim raporu" verildi.
Lise son sınıf öğrencileri ile mezunların katıldığı, 20-21 Haziran'da düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nın (YKS) sonuçları da 22 Temmuz'da açıklanacak.

MİLLİ EĞİTİM BAKANI KARNE DAĞITTI
Bakırköy'deki Medeni Berk İlkokulu'nda düzenlenen Eğitim Öğretim Yılı Sonu Karne Dağıtım Töreni'ne katılan Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, buradaki bir sınıfa girerek öğrencilerle sohbet etti. Tekin, tatilde iyi vakit geçirmeleri temennisinde bulunduğu öğrencilere, karnelerini de dağıttı.

Tekin, bu yıl okul öncesi ve ilkokula 1 milyon 321 bin 24 yeni kayıt planladıklarını, bunun önemli bir gösterge olduğunu belirtti. Eğitim öğretim yılı boyunca toplam 1 milyon 216 bin 379 öğretmenle öğrencilere hizmet vermeye çalıştıklarını kaydeden Tekin, bu öğretmenlerden 1 milyon 69 bin 826'sının resmi, diğerlerini ise özel öğretim kurumlarında görev yaptığını söyledi. Yusuf Tekin şu bilgileri verdi:
-Toplam 18 milyon, net rakamıyla 17 milyon 583 bin 252 kayıtlı öğrencimiz var. Bu öğrencilerimizden 1 milyon 224 bin 135'i bu yıl itibarıyla ortaokullardan mezun olup ortaöğretim kurumlarında devam edeceklerdir. Ortaöğretimde ise 1 milyon 150 bin 911 öğrencimiz bugün itibarıyla mezun olacaklar. Hem ortaokullarımızdan mezun olup liselere hem de liselerden mezun olup yükseköğretime devam edecek gençlerimize başarılar diliyorum."