Ankara'da 7-8 Temmuz’da savaş ve terör örgütü NATO'nun düzenleyeceği zirve öncesi iktidarın NATO için muhalefete dönük yaptığı operasyonun ardından bir sosyal medya hesaplarına da erişim engeli getirildi.
Gözaltı ve tutuklamaların ardından iktidar, aralarında Emek Gençliği, SOL Genç, Laborans, Toplumsal Muhalefet, Devrimci Gençlik Dernekleri, Devrimci Hareket, Halkevleri ve Umut Gazetesi olmak üzere birçok gençlik ve demokratik kitle örgütünün sosyal medya hesapları erişime engellendi.
Engelleme gerekçesi ise "millî güvenlik ve kamu düzeni" oldu.
NATO Zirvesi sürecinde, çok sayıda X hesabı millî güvenlik ve kamu düzeni gerekçesiyle erişime engellendi ve Türkiye'den görünmez kılındı.
— EngelliWeb (@engelliweb) June 26, 2026
Ayrıntılı liste: https://t.co/Ckg7IDuG4b pic.twitter.com/hrmIVVqwp3
Erişim engellerine dair Emek Partisi İstanbul Milletvekili İskender Bayhan, "Hesap çok net: İçeride emekçilere acı reçete dayatmak, sömürüyü derinleştirmek; Dışarıda emperyalist savaş örgütleriyle suç ortaklığını büyütmek; Bu çürümüş düzene karşı birleşebilecek her sesi baskı ve sansürle susturmak! Bu baskı zincirinin bir halkası olarak, partimizin Genel Başkan Yardımcısı @arzuerkan4 ve @emek_gencligi_X hesaplarına da erişim engeli getirildi! Son günlerde yaşananlar anti-emperyalist talepler ile yoksulluğa, sömürüye ve baskılara karşı yürütülen emek ve demokrasi mücadelesinin etle tırnak gibi olduğunu bir kez daha gösteriyor. Emperyalizme bölgede ve içeride bekçilik edenler, işçi sınıfına ve halka köleliği dayatanların ta kendisidir" açıklamasında bulundu.
Ankara’da NATO Zirvesi gerekçesiyle estirilen terör, Saray düzeninin ABD-Trump işbirlikçiliğinin açık ve somut bir göstergesidir.
— İskender Bayhan (@iskenderbayhn) June 26, 2026
Hesap çok net:
* İçeride emekçilere acı reçete dayatmak, sömürüyü derinleştirmek;
* Dışarıda emperyalist savaş örgütleriyle suç ortaklığını… https://t.co/wbEtlDzSJD