Ana içeriğe geç

Bakan Uraloğlu duyurdu: Hürmüz ve Basra'daki Türk gemilerinin son durumu belli oldu!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gemilerin tamamının bölgeden emniyetle çıkış yaptığını duyurdu.

Bakan Uraloğlu duyurdu: Hürmüz ve Basra'daki Türk gemilerinin son durumu belli oldu!
tv100
16

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gemilerin tamamının 26 Haziran 2026 itibarıyla emniyetle çıkış yaptığını söyledi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sanal medya hesabından yaptığı açıklamada, "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ediyor, ilgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır.

"15 GEMİMİZ GÜVENLİ ŞEKİLDE BÖLGEDEN AYRILDI"

Toplam 15 gemimiz güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır. Bölgede bulunan 3 Türk sahipli gemimiz Körfez içerisinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılış talep etmemiştir. Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelimiz bulunmaktadır. Basra Körfezi'nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz" ifadelerini kullandı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler