Ana içeriğe geç

Trump: UAEA denetçileri İran'a gidecek

ABD Başkanı Donald Trump, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) denetçilerinin uygun zamanda İran'a giderek denetim gerçekleştireceğini söyledi.

Trump: UAEA denetçileri İran'a gidecek
Bloomberg HT
16

ABD Başkanı Donald Trump, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) denetçilerinin zenginleştirilmiş uranyuma ilişkin süreçleri denetlemek üzere İran'a gideceğini, ancak bu konunun şu aşamada aciliyet taşımadığını söyledi.

Çeşitli temaslarda bulunmak üzere Pensilvanya eyaletine giden Trump, havalimanında gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını yanıtladı.

UAEA denetçilerinin İran'a gönderilmesine ilişkin netlik bulunmadığı ve bunun ABD-İran mutabakatının bir parçası olup olmadığı yönündeki soruya Trump, "Hayır, bu yazılanlar doğru değil, yüzde 100 denetim olacak." yanıtını verdi.

Denetçilerin İran'a gideceğini teyit eden Trump, bunun için yeterli zaman bulunduğunu belirterek, "Uygun zamanda gidecekler, aceleye gerek yok ancak uygun zamanda sahada olacaklar." dedi.

ABD ile İran arasında varılan mutabakatı olumlu değerlendiren Trump, anlaşmanın İran'ın nükleer silaha sahip olmasını engelleyeceğini savundu. Tahran yönetiminin de bu konuda aynı görüşü paylaştığını ifade eden Trump, anlaşmanın her iki taraf açısından önemli sonuçlar doğuracağını söyledi.

Trump ayrıca İran ekonomisinin zor bir dönemden geçtiğini belirterek, anlaşmanın ülkenin ekonomik açıdan bir miktar rahatlamasına katkı sağlayabileceğini dile getirdi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler