Ana içeriğe geç

Manavgat’ta ‘ortak akıl’ buluşması: ‘Bu çalışma toplantı salonlarında kalmayacak’

Manavgat Belediyesi tarafından düzenlenen Ortak Akıl ve Eylem Zirvesi'nin ikinci etabı geniş katılımla yapıldı. Başkan Vekili Av. Mehmet Çiçek, kentin stratejik önemine ve ortak vizyon ihtiyacına değinerek, projenin salonlarda kalmayıp üçüncü etapta halka açılacağını vurguladı.

Manavgat’ta ‘ortak akıl’ buluşması: ‘Bu çalışma toplantı salonlarında kalmayacak’
Aydınlık
16

Manavgat Belediyesi ev sahipliğinde düzenlenen Manavgat Ortak Akıl ve Eylem Zirvesi’nin ikinci etap toplantısı geniş bir katılımla tamamlandı. Organizasyona siyasi parti temsilcileri, belediyenin eski ve yeni meclis üyeleri, mahalle muhtarları, oda başkanları ile sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katılım gösterdi. Kentin gelişimine yön verecek fikirlerin değerlendirildiği programda, farklı kesimlerin görüş ve önerileri ortak bir zeminde buluşturuldu.

‘HERKESİ BİR ARAYA GETİRMEK İSTEDİK’

Manavgat Belediye Başkan Vekili Av. Mehmet Çiçek, açılışta yaptığı konuşmada zirvenin planlama sürecini ve ilk aşamasını şu sözlerle aktardı:

"Ortak Akıl ve Eylem süreci başlarken niyetimiz çok açıktı. Bu şehirde aklı, emeği, tecrübesi, vicdanı, fikri ve sevgisi olan herkesi Manavgat’ın geleceği etrafında buluşturmak istedik. Böylesine büyük bir ortak akıl çalışmasından, hem verimli sonuç alabilmek hem de ortaya çıkan görüşleri sağlıklı biçimde değerlendirebilmek için süreci etaplar halinde yürütmemiz gerekiyordu. Bu nedenle Manavgat Ortak Akıl ve Eylem Zirvesi’ni üç temel etapta planladık. İlk etapta belirlenen çalışma gruplarıyla Manavgat’ın temel meselelerini, güçlü yönlerini, risklerini, fırsatlarını ve proje başlıklarını masaya yatırdık."

Manavgat’ta ‘ortak akıl’ buluşması: ‘Bu çalışma toplantı salonlarında kalmayacak’ - Resim : 1

‘BU ÇALIŞMA, TOPLANTI SALONLARINDA KALMAYACAK’

Zirvenin sonraki adımlarına ve o günkü buluşmanın amacına değinen Çiçek, sürecin halka açılacağını belirterek şu ifadeleri kullandı:

"Bugün gerçekleştirdiğimiz bu buluşma ise, ikinci etap niteliğinde bir buluşma. Manavgat gönüllülerinin görüşlerini almak, katkılarını sürece dahil etmek ve ortak aklı güçlendirebilmek için bir araya geldik. Üçüncü etapta ise Halk Entegrasyonu sürecine geçeceğiz. Yani bu çalışma yalnızca toplantı salonlarında kalmayacak, Manavgat halkına açılacak."

‘MANAVGAT TÜRKİYE İÇİN STRATEJİK BİR MERKEZDİR’

Manavgat'ın turizmdeki yerini istatistiki verilerle açıklayan Belediye Başkan Vekili Çiçek, kentin üzerine yüklediği sorumluluğu şu şekilde dile getirdi:

"Manavgat sadece bizim için değil, Türkiye ekonomisi için de stratejik bir merkezdir. Bakanlık verilerine göre, Türkiye’de yabancıların yaptığı her 5 gecelemeden 1’i Manavgat’ta gerçekleşiyor. Bu gurur verici bir tablo olduğu kadar çok da büyük bir sorumluluk gerektiriyor. Altyapı demektir, ulaşım demektir, temizlik demektir, güvenlik, çevre yönetimi, kültür, kent estetiği, sosyal yaşam demektir."

‘MANAVGAT’IN ORTAK BİR VİZYONA İHTİYACI VAR’

Kent ekonomisinde tarımın önemine ve projenin kalıcı bir hafıza oluşturma hedefine dikkat çeken Çiçek, konuşmasını şu sözlerle tamamladı:

"Tarımda da aynı sorumluluğu görmek zorundayız. Manavgat tarımı, klasik üretimin ötesine geçebilecek güçlü bir potansiyele sahip. Daha verimli, daha sürdürülebilir, daha katma değerli bir tarım yapısını birlikte kurmak zorundayız. Manavgat artık günübirlik kararlarla, parçalı projelerle birbirinden kopuk çalışmalarla yönetilmeyecek kadar büyümüş ve çeşitlendirilmiştir. Manavgat’ın artık ortak bir vizyona, ortak bir yol haritasına ve kurumsal bir hafızaya ihtiyacı vardır. İşte bu proje tam da bunun için başlatıldı. Bu çalışmayı bir dosya hazırlayıp rafa kaldırmak için yapmıyoruz. Manavgat belleğine kalıcı bir iz bırakmak için yapıyoruz. Çünkü şehirler yalnızca binalarla, yollarla, yatırımlarla büyümez. Şehirler ortak hedefi olduğunda daha iyi büyür. Ortak hafızası olduğunda güçlenir. Ortak sorumluluk duygusu olduğunda geleceğe güvenle yürür"

Manavgat’ta ‘ortak akıl’ buluşması: ‘Bu çalışma toplantı salonlarında kalmayacak’ - Resim : 2

YOL HARİTASI VE ‘HALK ENTEGRASYONU’ AŞAMASI

Toplantının devam eden bölümünde Serhan Sekreter ve Nusret Oral Sağel, Manavgat Ortak Akıl ve Eylem Projesi sunumlarını gerçekleştirdiler. Sunumlarda, zirvenin ilk etabında hazırlanan proje havuzu, çalışma başlıkları ve vatandaşların sürece dahil edilmesini amaçlayan yeni aşamalar hakkında bilgi verildi.

Toplantıda söz alan katılımcılar; kent yaşamı, turizm, ulaşım, çevre, sosyal yaşam ve ekonomik gelişim gibi konu başlıklarında görüşlerini sundu. Toplantı sonunda, paylaşılan önerilerin değerlendirilerek yol haritasına ekleneceği ve sürecin üçüncü etabı olan "Halk Entegrasyonu" çalışmalarına başlanacağı açıklandı. Bu aşamayla birlikte vatandaşların karar süreçlerine doğrudan katkı sunması planlanıyor.

Kaynağa Git

İlgili Haberler