Ev içindeki harcamalar nedeniyle yaşanan anlaşmazlıkların taşındığı bir boşanma davasında, Yargıtay’ın değerlendirmesi dikkat çekti. Yüksek mahkeme, eşini tasarruf gerekçesiyle temel ihtiyaçlar konusunda kısıtlayan ve yaşam koşullarını olumsuz etkileyen davranışların boşanma ve tazminat gerekçesi sayılabileceğine hükmetti.
AŞIRI CİMRİLİK İDDİASIYLA MAHKEMEYE BAŞVURDU
K.L. isimli kadın, eşinin aşırı derecede cimri davrandığını, eve misafir gelmesini istemediğini ve ortak yaşam alanının yaşanabilir koşullardan uzak hale geldiğini öne sürerek Aile Mahkemesi’ne başvurdu. Temel ihtiyaçların dahi yeterli şekilde karşılanmadığını savunan K.L., eşinin kendisini sürekli çeşitli gerekçelerle azarladığını ve evden kovduğunu belirtti.
K.L., dilekçesinde şu ifadeleri kullandı:
"Beni sürekli, ‘banyonun ışığını çok yaktın, sifonu çektin’ gibi sebeplerle hakaret edip evden kovuyor. Bir adet patates dahi kalsa eve gıda malzemesi, deterjan almıyor. Çay demlememi bile yasakladı. Kişisel temizliğine de dikkat etmiyordu. Devamlı olarak beni aldatabileceği vurgusunu yapıyordu. Evlilik birliğinin sarsılması sebebiyle boşanmamıza ve aylık bin 500 TL yoksulluk nafakasına, faizi ile 30 bin TL maddi, 50 bin TL manevi tazminata karar verilmesini talep ediyorum"
YARGITAY’DAN DİKKAT ÇEKEN DEĞERLENDİRME
Dosyayı inceleyen Yargıtay, elektrik faturası artacağı gerekçesiyle eşini karanlıkta oturmaya zorlamak, ısınmayı kısıtlamak ve yiyecek israfı bahanesiyle evdeki temel gıda ihtiyaçlarını sınırlamak gibi davranışların boşanma sebebi ve maddi tazminat gerekçesi oluşturabileceğine karar verdi.
KARAR EMSAL NİTELİĞİ TAŞIYOR
Kararın ardından Bursa’da vatandaşlar farklı değerlendirmelerde bulunurken, hukuk çevreleri söz konusu hükmün benzer davalar açısından emsal oluşturabileceğine dikkat çekti.
Haber Kaynağı : İHA