Ana içeriğe geç

"Polisim" diyen dolandırıcıya servetini kaptırdı! 38 burma bilezik, 12 altın zincir ve binlerce Euro uçtu gitti

İstanbul Eyüpsultan'da kendilerini emniyet mensubu olarak tanıtan dolandırıcılar, 79 yaşındaki emekli bir kadının yaklaşık 11 milyon lira değerindeki birikimini gasp etti. Telefondaki yalanlara kanan talihsiz kadın, bankadaki kiralık kasasından çektiği altın ve dövizleri evine gelen şüpheliye elleriyle teslim etti. Şikayet üzerine harekete geçen Asayiş Şube Müdürlüğü Dolandırıcılık Büro Amirliği ekipleri, kapıya gelen kurye dahil olaya karışan 3 zanlıyı kıskıvrak yakalayarak gözaltına aldı.

"Polisim" diyen dolandırıcıya servetini kaptırdı! 38 burma bilezik, 12 altın zincir ve binlerce Euro uçtu gitti
İnternet Haber
16

Almanya’da eşiyle birlikte geçirdiği uzun yılların ardından, hayat arkadaşının vefatıyla Eyüpsultan’daki evinde bakıcısıyla baş başa kalan 80 yaşındaki S.G., yılların emeğini güvenceye almak istemişti. Eşinden kalan emekli maaşı ve Almanya'daki birikimlerini altına ve dövize yatırarak bankadaki kiralık kasasında muhafaza eden yaşlı kadının huzuru, 17 Haziran günü çalan bir telefonla kaçtı.

Kendisini emniyet görevlisi olarak tanıtan meçhul ses, uydurma bir soruşturma bahanesiyle yaşlı kadını dakikalarca telefona hapsederek kuracağı hain tuzağın ilk adımlarını attı.

Yaşlı kadına isminiz bir terör soruşturmasına karışmış ancak bizler sizin masum olduğunuzu düşünüyoruz. Örgüt kapsamında yüklü miktarda parada sizin de adınız geçiyor. Prosedürler gereğince size ait olan paralarda ve altınlarda parmak izi incelemesi yapmamız gerekiyor dedi.

"BAKICIN İŞİN İÇİNDE OLABİLİR DİYE KANDIRDIRLAR"

Yaşlı kadın telefondaki sese ilk başta inanmasa da uzun süren konuşma sonrası ikna oldu. Ertesi gün yanındaki bakıcısına bile söylemeden bankadaki kiralık kasasına gitti. Kasadaki bilezik altın ve ne kadar döviz varsa alıp eve getirdi. Hatta bakıcısı görmesin diye de ayakkabılığa sakladı.

"Polisim" diyen dolandırıcıya servetini kaptırdı! 38 burma bilezik, 12 altın zincir ve binlerce Euro uçtu gitti - Resim: 0

DOLANDIRICIYI İÇERİ ALIP ALTINLARI BİRLİKTE SAYDILAR

Telefon dolandırıcısı o kadar profesyoneldi ki her aradığında; "durumu kimseye bildirme belki bakıcında işin içerisindedir, sen sadece bize güven" diye telkinler verdi.

Kadın çaresiz verilen talimatları yerine getirdi. 19 Haziran gecesi saat 02:30 olduğunda kapı çaldı. O dolandırıcı kapıya geldi.

Yaşlı kadın içeri aldı ikili birlikte ziynet eşyaları ve paraları tek tek saydılar.

Kadın değeri 11 milyon lira olan 38 adet burma bilezik, 12 adet altın zincir, 5 adet tam altın, 15 adet çeyrek altın, 8 adet altın bilezik, 10 adet sarı lira ve 30 bin Euro parayı elleriyle dolandırıcıya teslim etti. O anlar binanın güvenlik kamerasına saniye saniye yansıdı.

Dolandırıldığını anlayan S.G., polis merkezine giderek şikayetçi oldu.

ŞÜPHELİ YAKALANDI

Olayın ardından başlatılan koordineli çalışmalarda, dolandırıcılık olayına karıştığı belirlenen 3 şüpheli 20 Haziran 2026’da yakalandı.

"Polisim" diyen dolandırıcıya servetini kaptırdı! 38 burma bilezik, 12 altın zincir ve binlerce Euro uçtu gitti - Resim: 1

POLİS ADIM ADIM İZ SÜRDÜ 3 KİŞİ TUTUKLANDI

İncelenen kamera görüntülerinden parayı alan şüpheli tespit edildi. Şüphelinin altınları ve paraları bir kuyumcuda dolara çevirdiği öğrenildi. Toplam 236 bin dolardan kendi payını alan ilk şüpheli onu bir başkasına devretti. Polis 2. Şüpheliyi de tespit etti. Paranın izini süren Dolandırıcılık Büro ekipleri o kişininde yine kendi payını alıp parayı 3. Bir adama teslim ettiğini belirledi. Polis 3 şüpheliyi gözaltına aldı.

MİLYONLARI EĞLENCEDE YEDİM DEDİ

Şüphelilerden biri ifadesinde, komisyon karşılığında bin dolar ücretle çalıştığını ve aldığı parayla televizyon satın aldığını söyledi. Bir diğer şüpheli ise payına düşen parayı eğlence mekanlarında harcadığını öne sürdü. Paranın son gönderildiği şahsın milyonlarca lirayı soğuk cüzdana attığı belirlendi. Polis o paranın izini sürüyor. Adliyeye sevk edilen 3 dolandırıcı ise çıkarıldığı mahkemece tutuklandı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler