Ana içeriğe geç

Bakan duyurdu: Sümela Manastırı yeniden ziyarete açıldı

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlanmasının ardından Sümela Manastırı’nın yeniden ziyaretçileri ağırlamaya başladığını duyurdu.

Bakan duyurdu: Sümela Manastırı yeniden ziyarete açıldı
Turktime
16

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlanmasının ardından Sümela Manastırı’nın yeniden ziyaretçileri ağırlamaya başladığını duyurdu.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, bilimsel veriler, uzman değerlendirmeleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda yürütülen çalışmalar kapsamında kaya yüzeylerinin temizliği, koruyucu uygulamalar ve çevre düzenlemeleri gerçekleştirildi. Bu çalışmaların tamamlanmasıyla manastır yeniden ziyarete açıldı.

Öte yandan, Sümela Manastırı’ndaki kapsamlı restorasyon çalışmalarının planlanan takvim doğrultusunda devam edeceği belirtildi.

ERİŞİMİ ZOR ALANLARDA GÜVENLİK ÇALIŞMALARI
Çalışmalar kapsamında manastırın iç ve dış avlularındaki ulaşılması güç yamaçlarda uzman dağcı ekipler görev aldı. Dış avluda 6 bin 350 metrekare, iç avluda ise 1.225 metrekarelik alanda kaya yüzeyleri temizlenerek olası riskler ortadan kaldırıldı.

İç avludaki ters tavan niteliğindeki bölümde oluşabilecek küçük kaya düşmelerine karşı 935 metrekarelik alanda ikinci kat ince tel sistemi uygulandı. Böylece ziyaretçi güvenliğini artırmaya yönelik önlemler güçlendirildi.

Ayrıca yürüyüş yolları ile avlu zeminindeki kayrak taşlarında meydana gelen kırık ve bozulmalar onarıldı. Manastır girişindeki gişe binasının çatı kiremitleri de yenilenerek yapının güvenliği ve estetik görünümü iyileştirildi.

ERSOY: “SÜMELA MANASTIRI’NI GELECEĞE TAŞIMAYI SÜRDÜRÜYORUZ”
Bakan Ersoy, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda şu ifadeleri kullandı:

“Sümela Manastırı’nı, ziyaretçilerimizin güvenliği ve kültürel mirasımızın korunması amacıyla yürüttüğümüz bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabını tamamlayarak yeniden ziyaretçilerimizle buluşturduk. Bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda yamaçlarda gerçekleştirilen kaya yüzey temizliği, koruyucu uygulamalar ve çevre düzenlemeleriyle bu eşsiz miras alanını daha güvenli hale getirdik. Koruma ve ziyaret dengesini esas alan anlayışımız doğrultusunda gerçekleştirdiğimiz bu çalışmalar sayesinde Sümela Manastırı’nı hem doğal dokusunu hem de tarihi değerini muhafaza ederek geleceğe taşımayı sürdürüyoruz.”

Ersoy, doğa ile tarihin buluştuğu Sümela Manastırı’nda ziyaretçileri en güvenli koşullarda ağırlamaya ve kültürel mirası aynı hassasiyetle korumaya devam edeceklerini ifade etti.

Kaynağa Git

İlgili Haberler