İtalya genelinde etkisini göstermeye başlayan Afrika kaynaklı aşırı sıcak hava dalgası nedeniyle "kırmızı" alarm verilen kent sayısı giderek artıyor. İtalya Sağlık Bakanlığı, bu konuda bir uyarı bülteni yayımlayarak 3 günlük süreçte aşırı sıcaklara maruz kalacak kentleri belirtti.
Bugün başkent Roma ile birlikte toplam 12 kentte kırmızı alarm ilan edilirken; yarın bu sayı 15'e çıkacak. 24 Haziran Çarşamba günü ise Latina kenti de dahil edilerek toplamda 16 kentte kırmızı alarm durumu yaşanacak. İlgili kentler arasında Bologna, Bolzano, Brescia, Floransa, Frosinone, Milano, Perugia, Pescara, Rieti, Torino ve Verona yer alıyor.
Sağlık Bakanlığı, özellikle 11.00-18.00 saatlerinde dışarı çıkılmaması gerektiğini vurgulayarak güneşten korunma önerileri paylaştı.
Bu aşırı sıcaklar nedeniyle turistler, Roma, Milano ve Floransa gibi şehirlerde güneşten korunmak amacıyla şemsiye ve mini vantilatörlerle dolaşıyor. Ayrıca serinlemek için çeşmelerde uzun kuyruklar oluşturuyorlar. Torino'da da klima kullanımı arttı ve bu durum elektrik şebekelerine baskı yaptı.
Roma’ya komşu Vatikan’da bulunan Aziz Petrus Meydanı’nda bir Avusturyalı turist olan Elena Salanti, "Burada 4 günlük bir geziye çıktık ve sadece sabahları ile öğleden sonra dışarı çıkabiliyoruz. Gün içinde hava inanılmaz derecede sıcak. Gerçekten çılgınca," şeklinde ifade etti. Öte yandan, ABD'li turist Cinthia Salazar, sıcak havanın katlanılmaz olduğunu belirterek, "Eğer ara verip bol su içerek gezerseniz, durumun üstesinden gelinebilir,” dedi.

İtalya genelinde etkisini göstermeye başlayan Afrika kaynaklı aşırı sıcak hava dalgası nedeniyle "kırmızı" alarm verilen kent sayısı arttı. Bugün itibarıyla "kırmızı" kategoriye alınan başkent Roma'da da aşırı sıcaklar öğle saatlerinde kenti ziyaret eden turistleri zorladı. Roma'ya komşu şehir devleti Vatikan'ın ünlü Aziz Petrus Meydanı'nda turistler, güneşten ve sıcaktan korunmak için şemsiye ya da elektronik vantilatörler taşıdı.