Ana içeriğe geç

Kuduz alarmı: 7 mahalle karantinaya alındı

Van'ın Edremit ilçesinde ölü bulunan bir köpekte kuduz tespit edilmesi üzerine 7 mahallede karantina uygulaması başlatıldı. Yetkililer, hayvan hareketlerini durdururken vatandaşlara da dikkatli olmaları yönünde uyarılarda bulundu.

Kuduz alarmı: 7 mahalle karantinaya alındı
Nefes Gazetesi
16

Van'ın Edremit ilçesinde bir köpekte kuduz vakasının tespit edilmesi üzerine geniş çaplı tedbirler devreye alındı.

Yeni Cami Mahallesi Muhtarı Naci Coşkun'un 13 Haziran 2026 tarihinde İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü'ne yaptığı ihbar üzerine bir evin bahçesinde ölü bulunan köpekten numune alındı. Numuneler, inceleme yapılmak üzere Elazığ Veteriner Kontrol Enstitüsü Müdürlüğü'ne gönderildi.

Yapılan laboratuvar incelemeleri sonucunda köpeğin kuduz olduğu belirlendi.

7 MAHALLEDE KARANTİNA KARARI

Kuduz vakasının kesinleşmesinin ardından Edremit Kaymakamlığı başkanlığında toplanan İlçe Hayvan Sağlık Zabıtası Komisyonu, ilçede karantina uygulanmasına karar verdi.

Karar kapsamında Merkez Cami, Yeni Mahalle, Elmalık, Eminpaşa, Eski Cami, Süphan ve Şabaniye mahalleleri karantina bölgesi ilan edildi. Edremit Belediyesi zabıta ekipleri de mahallelerde önlem alarak vatandaşlara bilgilendirme anonsları yaptı.

HAYVAN HAREKETLERİ DURDURULDU

Karantina kararına göre ikinci bir duyuruya kadar söz konusu mahallelerde tüm hayvan hareketleri yasaklandı.

Kedi, köpek, sığır, koyun ve keçilerin serbest dolaştırılması durdurulurken, hayvanların ahır, barınak, işletme veya kapalı alanlarda muhafaza edilmesi gerektiği bildirildi.

Yetkililer, hastalığın yayılmasını önlemek amacıyla alınan tedbirlere eksiksiz uyulmasının büyük önem taşıdığını vurguladı.

Edremit Belediyesi tarafından yapılan açıklamada, evcil hayvan sahiplerinden kedi ve köpeklerini başıboş bırakmamaları istendi.

Ayrıca sahipsiz hayvanlarla temastan kaçınılması, aşırı salya akıtan, saldırgan davranışlar sergileyen, denge kaybı yaşayan veya koordinasyon bozukluğu gösteren hayvanların görülmesi halinde belediye veya İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü'ne ihbarda bulunulması çağrısı yapıldı.

Yetkililer, herhangi bir hayvan tarafından ısırılma, tırmalanma veya şüpheli temas yaşanması halinde vatandaşların vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurmaları gerektiğini belirtti.

Açıklamada, kuduz aşısı ve gerekli tıbbi müdahalenin zamanında yapılmasının hayati önem taşıdığına dikkat çekildi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler