Ana içeriğe geç

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan diplomasi trafiği! Pezeşkiyan ve Zeydi ile görüştü

Cumhurbaşkanı Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ve Irak Başbakanı Ali Zeydi ile telefon görüşmeleri gerçekleştirdi. Görüşmelerde İran-ABD mutabakatı, bölgesel barış, Türkiye-Irak ilişkileri ile enerji, savunma sanayii ve ulaştırma alanlarındaki iş birliği başlıkları öne çıktı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan diplomasi trafiği! Pezeşkiyan ve Zeydi ile görüştü
MedyaTava
16

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile Irak Başbakanı Ali Zeydi ile ayrı ayrı telefon görüşmeleri gerçekleştirdi. İletişim Başkanlığından yapılan açıklamaya göre görüşmelerde bölgesel gelişmeler, ikili ilişkiler ve yeni dönemde atılacak adımlar ele alındı.

PEZEŞKİYAN'A MUTABAKAT UYARISI

Yapılan açıklamalarda şu ifadelere yer verildi:

"Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan diplomasi trafiği! Pezeşkiyan ve Zeydi ile görüştü - Resim : 1

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan Cumhurbaşkanı Erdoğan görüşmede, İran ile ABD arasında varılan mutabakatın memnuniyet verici olduğunu, Türkiye olarak sürecin barışla sonuçlanması için elimizden gelen desteği sağlayacağımızı, müzakereleri sabote etmek isteyenlere karşı dikkatli davranmanın önemli olduğunu ifade etti.

Cumhurbaşkanımız, yeni dönemde bölgesel barışı güçlendirecek adımlar atmanın önemli ve gerekli olduğunu, Türkiye’nin bunu tesis etmek için çalışacağını belirtti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan görüşmede, Türkiye ile İran arasındaki ticari, mali ve enerji iş birliğini geliştirmek için adımlar atmayı sürdüreceğimizi de ifade etti.

IRAK BAŞBAKANI'NA DAVET

Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan, Irak Başbakanı Ali Zeydi ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan diplomasi trafiği! Pezeşkiyan ve Zeydi ile görüştü - Resim : 2

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Irak Başbakanı Ali Zeydi görüşmede Türkiye-Irak ikili ilişkileri ile bölgesel ve küresel konular ele alındı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, yeni dönemde Türkiye ile Irak arasındaki ilişkileri daha da ileri taşımayı istediğimizi, özellikle enerji, savunma sanayii ve ulaştırma alanlarında iş birliği potansiyelinin büyük olduğunu belirtti.

Cumhurbaşkanımız, Irak Başbakanı Ali Zeydi’yi kapsamlı istişarelerde bulunmak üzere Türkiye’ye davet etti."

Kaynağa Git

İlgili Haberler