Ana içeriğe geç

Öğretmenler açlık grevini sonlandırdı

Özel sektör öğretmenleri ile mülakat mağduru öğretmenler, 13 gündür sürdürdükleri açlık grevini sonlandırma kararı aldı

Öğretmenler açlık grevini sonlandırdı
Gazete Oksijen
16

Özel sektör öğretmenleri ile mülakat mağduru öğretmenlerinin Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Ankara Şubesi’nde 13 gündür sürdürdüğü açlık grevi sona erdi. Şube önünde yapılan açıklamada, Ankara Valiliği’nin NATO Zirvesi kapsamında yayımladığı genelgeye dikkati çekilerek, anayasal ve demokratik hakların kısıtlandığı ifade edildi.

"Kamuoyunun ve aydın, akademisyen, sanatçı dostların çağrısına karşılık veriyoruz"

Açıklamada, "Arkadaşlarımızın, ailelerimizin hayatı ve yaşayabilecekleri olumsuz durumlar karşısında sorumlu davranıyor, kamuoyunun ve kamuoyunun temsiliyetini üstlenmiş aydın, akademisyen, sanatçı dostların çağrısına karşılık veriyor, Ankara’daki direnişimize ara veriyor, açlık grevimizi sonlandırıyoruz. Mücadelemiz illerde farklı biçimlerde büyük bir motivasyon ve enerji ile devam edecektir" denildi.

Sendika, 1 Haziran’da başlatılan mücadelenin 14 Haziran’da direniş, 15 Haziran’da ise açlık grevi boyutuna taşındığını belirterek, süreç boyunca taleplerinin toplum nezdinde daha görünür hale geldiğini ve eğitim alanındaki sorunların daha geniş kesimler tarafından tartışıldığına işaret edildi.

"Çözüm sağlanamazsa eylemleri yeniden Ankara'ya taşıyacağız"

Açıklamada, öğretmenlerin taleplerinin yalnızca çalışma koşullarını iyileştirmeyi değil, eğitim alanında yaşanan yapısal sorunların çözümünü de amaçladığı ifade edildi. İktidarın talepler karşısında çözüm üretmediği öne sürülen açıklamada, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, TBMM Milli Eğitim Komisyonu üyeleri ve ilgili siyasi aktörler çözüm için adım atmaya çağrıldı. Açıklamada, Temmuz ayı ortasına kadar mücadelenin ülkenin farklı kentlerinde sürdürüleceği belirtilirken, bu süreçte çözüm sağlanmaması halinde eylemlerin yeniden Ankara'ya taşıyacaklarını bildirildi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler