Sivas'ın Kangal ilçesine 13 kilometre uzaklıkta bulunan ve uzun bir süre kaplıca olarak hizmet veren Kangal Balıklı Kaplıcası, Resmi Gazete'de yer alan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın imzasını taşıyan kararla 'Kangal Balıklıgöl Tabiat Parkı' ilan edilmişti.
"ALANIN DAHA İYİ KORUNMASI AMAÇLANDI"
Açıklamada, "Bilindiği üzere söz konusu alan, 13.07.2025 tarihli ve 10074 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı ile 2873 sayılı Milli Parklar Kanunu'nun 3. maddesi uyarınca, sahip olduğu doğal ve kültürel kaynak değerleri dikkate alınarak 'Tabiat Parkı' ilan edilmiştir.
Bu statü değişikliğiyle birlikte, başta 'doktor balıklar' olarak bilinen endemik türler olmak üzere alanın doğal yapısı ve biyolojik çeşitliliğinin daha güçlü bir koruma anlayışıyla yönetilmesi amaçlanmıştır. Böylece koruma standartları yükseltilmiş, alanın sürdürülebilir kullanımını esas alan yeni bir yönetim modeli oluşturulmuştur. Bu yeni yönetim modelinin etkin, hızlı ve tek elden uygulanabilmesi amacıyla, 20.09.1991 tarihinde alana ilişkin alınmış bulunan Turizm Merkezi Kararı, ilgili idarenin talebi doğrultusunda 20 Haziran 2026 tarihli ve 33286 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararı ile yürürlükten kaldırılmıştır.
Söz konusu karar, kamuoyunda iddia edildiği gibi bölgenin turizm niteliğinin kaldırılması anlamına gelmemektedir. Aksine, planlama ve yönetim yetkisinin Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü'ne devredilmesi suretiyle, alanın tabiat parkı statüsüne uygun şekilde daha etkin korunması ve geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Bu düzenleme, tabiat parkı ilanının doğal ve hukuki bir sonucudur. Bu kapsamda planlanan çalışmalar, proje ile uyumlu şekilde koruma önceliği esas alınarak titizlikle sürdürülmektedir" ifadelerine yer verildi.