Ana içeriğe geç

Taşınmaz satışlarında Güvenli Ödeme Sistemi ertelendi

Ticaret Bakanlığı, taşınmaz alım satımlarında güvenliği artırmak amacıyla zorunlu hale getirilecek Güvenli Ödeme Sistemi'nin uygulama tarihini teknik altyapı çalışmalarının tamamlanabilmesi için 1 Temmuz'dan 1 Ekim 2026'ya erteledi.

Taşınmaz satışlarında Güvenli Ödeme Sistemi ertelendi
12 Punto
16

Ticaret Bakanlığı, taşınmaz alım satımlarında güvenli ödeme uygulamasının zorunlu olarak devreye alınacağı tarihi 1 Ekim 2026'ya erteledi. Kararın, ilgili kurumların teknik altyapı çalışmalarının tamamlanabilmesi amacıyla alındığı bildirildi.

GÜVENLİ ÖDEME SİSTEMİ ÜÇ AY ERTELENDİ

Bakanlıktan yapılan açıklamada, Güvenli Ödeme Sistemi'nin alıcı ve satıcıların dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik gibi risklerle karşılaşmasını önlemek, kayıt dışılığı azaltmak ve ödeme süreçlerini daha güvenli hale getirmek amacıyla geliştirildiği belirtildi.

Daha önce yapılan düzenleme kapsamında, 1 Temmuz 2026'dan itibaren taşınmaz satışlarında ödemenin tamamının veya bir kısmının nakit, havale ya da EFT ile gerçekleştirilmesi halinde işlemlerin Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden yapılması zorunlu hale getirilmişti. Sistemle birlikte taşınmaz devri ile satış bedelinin eş zamanlı olarak el değiştirmesi hedefleniyor.

TEKNİK ÇALIŞMALAR GEREKÇE GÖSTERİLDİ

Açıklamada, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile ilgili kurumların teknik altyapı çalışmalarını sürdürdüğü ifade edildi. Sistemin sorunsuz şekilde uygulanabilmesi amacıyla yönetmelikle verilen yetkinin kullanıldığı ve zorunlu uygulama tarihinin 1 Ekim 2026'ya ertelendiği kaydedildi.

Böylece Güvenli Ödeme Sistemi, taşınmaz alım satımlarında 1 Ekim 2026 itibarıyla zorunlu olarak kullanılmaya başlanacak.

Haber Kaynağı : 12punto

Kaynağa Git

İlgili Haberler