Ana içeriğe geç

İtalya'da aşırı sıcaklar nedeniyle kırmızı alarm verildi: Ölecekmişim gibi hissediyorum

Afrika kaynaklı aşırı sıcak hava dalgasının etkisi altındaki İtalya'da Sağlık Bakanlığı kırmızı alarm verilen kent sayısını 8'den 16'ya çıkardı. Roma, Milano, Floransa gibi turistik kentlerde termometreler rekor seviyelere ulaşırken, vatandaşlara ve turistlere 11.00-18.00 saatleri arasında dışarı çıkmamaları çağrısı yapıldı.

İtalya'da aşırı sıcaklar nedeniyle kırmızı alarm verildi: Ölecekmişim gibi hissediyorum
Akşam
16

İtalya, Afrika kıtasından gelen aşırı sıcak hava dalgasının pençesinde kavruluyor. Sağlık Bakanlığı, en yüksek risk kategorisi olan kırmızı alarm verilen kent sayısını hızla artırdı ve 24 Haziran itibarıyla bu sayının 16'ya ulaşacağını duyurdu. Başkent Roma'dan Torino'ya, Milano'dan Floransa'ya kadar pek çok kentte günlük yaşam olumsuz etkilenirken, turistler bunaltıcı sıcaklarla başa çıkmanın yollarını arıyor.

İTALYA SAĞLIK BAKANLIĞI'NDAN 3 GÜNLÜK KIRMIZI ALARM BÜLTENİ

İtalya Sağlık Bakanlığınca, Afrika kaynaklı sıcak hava dalgasının ülke genelinde etkisini artırarak sürdüğü belirtilerek, aşırı sıcaklara maruz kalacak kentlere ilişkin 3 günlük "uyarı" bülteni yayımlandı.

Ülkede dün için 8 kentte "kırmızı" alarm ilan eden Bakanlık, bugünden itibaren 24 Haziran Çarşamba'ya kadar "kırmızı" alarm verilen kent sayısını artırdı.

Buna göre, Bakanlık, bugün başkent Roma, Bologna, Bolzano, Brescia, Floransa, Frosinone, Milano, Perugia, Pescara, Rieti, Torino ve Verona olmak üzere 12 kenti "kırmızı" ile en yüksek risk taşıyan yerler arasına alırken; yarın için "kırmızı" alarm verilen kentlere Ancona, Venedik, Viterbo'yu ekleyerek bu sayıyı 15'e çıkardı.

Bakanlık, 24 Haziran'da da Latina'nın "kırmızı" kategoriye alınan kentlere ekleneceğini ve sayının 16'ya çıkacağını bildirdi.

BAKANLIK'TAN "SAAT 11.00-18.00 ARASI DIŞARI ÇIKMAYIN" ÇAĞRISI

Sağlık Bakanlığı, sitesinde güneşten korunmaya yönelik bir dizi uyarı ve önlem önerisine yer verirken, "sıcaktan korunabilmek için 11.00-18.00 saatlerinde dışarı çıkılmaması" çağrısını yineledi.

TURİSTLER ROMA VE FLORANSA'DA SICAKLARLA BOĞUŞUYOR

Roma, Milano, Floransa gibi kentlerde, turistlerin güneşten korunmak için şemsiye ve minik el vantilatörleri taşıdıkları ve serinleyebilmek için çeşmelerin önünde sıra oluşturdukları görüldü.

"Kırmızı" alarm verilen kentlerden Torino'da da geçen hafta sonu boyunca bunaltıcı sıcaklar nedeniyle klima kullanımının arttığı ve bunun da elektrik şebekelerini zorladığı, bazı kesinti ve arızalara sebebiyet verdiği basına yansıdı.

TORİNO'DA KLİMA KULLANIMI ELEKTRİK ŞEBEKELERİNİ ÇÖKERTTI

Roma'ya komşu şehir devleti Vatikan'ın merkezi olan Aziz Petrus Meydanı'nı gezmeye gelen Avusturyalı Elena Salanti, AA muhabirine, "Gerçekten can sıkıcı. Burada 4 günlük bir geziye çıktık ve sadece sabahları ile öğleden sonra dışarı çıkabiliyoruz çünkü gün içinde hava inanılmaz derecede sıcak. Gerçekten çılgınca." ifadesini kullandı.

ABD'li turist Cinthia Salazar da havanın çok sıcak olduğunu belirterek, "Bazen dayanılması gerçekten zor oluyor. Hatta kimi zaman ölecekmişim gibi hissediyorum. Ama genel olarak eğer ara vererek gezerseniz, bol su içerseniz ve aktiviteler arasında gölge bir yer bulabilirseniz, bunun üstesinden gelinebilir diye düşünüyorum." dedi.

Salazar, bu tarihlere seyahatlerini ayarladıklarını, başka seçenekleri olmadığını dile getirerek, "Hava durumunu kontrol edemeyiz. Bu yüzden, yılın bu döneminde buraya gelmenin bir bedeli olarak bunu kabullenmek zorundayız." diye konuştu.

Kaynağa Git

İlgili Haberler