Financial Times gazetesine konuşan Şeyh Muhammed, “Birkaç hafta içinde, hasar gören tesis hariç, üretim normale dönecek. Ekiplerimiz birkaç haftadır harekete geçirilmiş durumda. QatarEnergy, boğazdaki durum normale döner dönmez faaliyetlerin yeniden normale dönmesi için hazırlık yapıyor” dedi.
QatarEnergy, Ras Laffan'da dünyanın en büyük LNG ihracat tesisini işletiyor, ancak Mart ayı başlarında İran'ın düzenlediği saldırılar sonucunda tesisin toplam kapasitesinin yaklaşık beşte biri hasar görmüştü. ABD ile İran arasındaki barış görüşmelerinin, savaşın sona ermesi ve Hürmüz Boğazı'nın yeniden açılması yönünde ilerleme sinyalleri vermesi üzerine şirket şu anda üretimi yeniden başlatmak için hazırlıklarını sürdürüyor.
Katar’dan gelen LNG sevkiyatlarının yeniden başlaması, küresel arz sıkıntısını hafifletmeye yardımcı olacak. ABD ile İran arasında imzalanan geçici barış anlaşmasına rağmen, Avrupa ve Asya’da LNG fiyatları savaş öncesi seviyelerin üzerinde seyrediyor. Katar, güvenlik önlemi olarak tankerlerin konumunu gizleyerek Basra Körfezi’nden Asya’daki alıcılara birkaç sevkiyat gerçekleştirebildi, ancak bu sevkiyatlar hâlâ normal seviyelerin çok altında.