Galatasaray Başkanı Dursun Özbek, haziran ayı divan kurulu toplantısında, açıklanan harcama limitlerinin kulübün mali başarısını yansıttığını ve Şampiyonlar Ligi gelirleriyle bu limitin on iki milyar liraya ulaşacağını açıkladı.
YENİ SEZON KADRO YAPILANMASI VE MALİ BÜYÜME VURGUSU
Galatasaray Kulübü Başkanı Dursun Özbek, Ali Sami Yen Spor Kompleksi RAMS Park'taki Özhan Canaydın Konferans Salonu'nda düzenlenen haziran ayı olağan divan kurulu toplantısında açıklamalarda bulundu. Toplantıda kulübün sportif ve finansal anlamda büyüme kaydettiğini ifade eden Özbek, yeni sezon öncesinde transfer çalışmalarının sürdüğünü ve kadro yapılandırmasına devam ettiklerini aktardı.
AVRUPA TARAFTAR DERNEKLERİ TEK ÇATI ALTINDA BİRLEŞİYOR
Elde edilen şampiyonluklarla sürdürülebilir bir model oluşturmayı amaçladıklarını belirten Özbek, Avrupa'daki taraftar gruplarını da tek bir yapıda birleştirmeyi hedeflediklerini kaydetti. Dört yıldır haziran aylarında şampiyonluk yaşandığını hatırlatan Özbek, "Dört senedir haziran aylarını şampiyonluk kutlamalarıyla geçiriyoruz. Galatasaray'ı hayal ettiğimiz ve hedeflediğimiz şekilde sürdürülebilir başarıya ulaştırmak için çalışıyoruz. Ayrıca Avrupa'daki taraftar derneklerimizi tek çatı altında toplamak amacıyla çalışmalarımıza başladık" ifadelerini kullandı.
HARCAMA LİMİTLERİNDE RAKİPLERLE FİNANSAL FARK OLUŞTU
Türkiye Futbol Federasyonu tarafından duyurulan harcama limitlerine değinen Özbek, bu verilerin kulübün mali yönetimi hakkında bilgi verdiğini ve diğer kulüplerin toplam bütçesinin Galatasaray'ın limitine denk gelmediğini bildirdi. Limitlerin kulüp gelirlerinin yüzde altmış beşi oranında belirlendiğini ve bu tutarın yalnızca transfer harcamalarından ibaret olmadığını dile getiren Özbek, "Geçtiğimiz günlerde takımların harcama limitleri açıklandı. Bu harcama limitlerinde rakiplerimizle aramızda oluşan fark, son dönemde Galatasaray'ın finansal açıdan doğru yönetilerek hedeflerine ulaştığının kanıtlarından bir tanesidir. TFF, kulüplerin gelirlerinin yüzde 65'ini limit olarak açıklıyor. Dolayısıyla açıklanan bu rakam futbola dair gelirlerimizin yüzde 65'ine tekabül ediyor. Rakiplerimizin toplamı, bizim rakamımız kadar değil. Bu, Galatasaray'ın özellikle futbolda nasıl yönetildiği, gelirlerinin ve finansal yapısının nasıl olduğu konusunda bize büyük bir açıklama getiriyor. Bazen bu harcama limitinin yanlış anlaşıldığını düşünüyorum. Sadece transfer için harcanacak bir miktar değil. Elbette her sene yaptığımız gibi en iyi, verimli ve başarılı takımı kurmak için çalışıyoruz" açıklamasını yaptı.
ŞAMPİYONLAR LİGİ GELİRİ LİMİTİ ON İKİ MİLYAR LİRAYA ÇIKARACAK
Kulübün harcama limitinin doğrudan Şampiyonlar Ligi'ne katılım geliriyle artış göstereceğini aktaran Özbek, eylül ayında bu gelirin tabloya yansıyacağını kaydetti. Avrupa organizasyonundan elde edilecek tutarın limite etkisini anlatan Özbek, "Şu anda eksik olan bir husus var. Doğrudan Şampiyonlar Ligi'ne gitmemizden dolayı yaklaşık 30 milyon avroya yakın bir girdimiz olacak. Eylül ayı gibi gelecek bu rakamın da eklenmesiyle limitimiz 11-12 milyar lira civarına çıkacak" dedi.
OLAĞANÜSTÜ GENEL KURULDA PROJELER İÇİN YETKİ İSTENECEK
Divan kurulunda üyelere seslenen Özbek, 27 Haziran Cumartesi günü gerçekleştirilecek olağanüstü genel kurulda kulübün projeleri adına yetki talebinde bulunacaklarını duyurdu. Kalıcı yapılar ve gelir modelleri oluşturmak için genel kurul sürecinin önemini vurgulayan Özbek, "Tüm yetki maddeleri, Galatasaray'ın geleceği için çok değerli olan projelerimizi tamamlamak için istiyoruz. Kulübümüz son dört senede önemli başarılar elde ederek bir rüzgar yakalamıştır. Bu rüzgarı sadece sportif başarıda değil, kulübümüzü daha da güçlendirecek kalıcı yapılar ve gelirler oluşturmak için kullanmak istiyoruz. Bu yüzden cumartesi günü yapacağımız genel kurul çok önemli" diyerek sözlerini tamamladı.