Ana içeriğe geç

ÖSYM o görevli hakkında karar verdi

Osmaniye’de AYT’ye geç kaldığı için sınav binasına alınmayan adayın görüntüleri hakkında ilk değerlendirmeye göre, adayın sınava yaklaşık 90 saniye geç kaldığı, görevlinin kuralı uyguladığı aktarıldı.

ÖSYM o görevli hakkında karar verdi
Turktime
16

Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın ikinci oturumu olan Alan Yeterlilik Testleri’nde Osmaniye’de yaşanan olay kamuoyunda geniş yankı uyandırdı. Sınav merkezine son anda ulaşmaya çalışan bir aday, kapıların kapanmasının ardından içeri alınmadı. Genç kızın gözyaşları içinde okul önünde kalmasına ilişkin görüntüler sosyal medyada milyonlarca kez izlendi.

Olayın ardından Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nin, YKS günü basına ve sosyal medyaya yansıyan geç kalma görüntülerini incelemeye aldığı belirtilmişti. Kurumun, Osmaniye’deki olay da dahil olmak üzere her görüntüyü ayrı ayrı değerlendirdiği ifade edilmişti.

İLK DEĞERLENDİRME: ADAY 1,5 DAKİKA GEÇ KALDI

Tartışma yaratan olayla ilgili ilk değerlendirmeyi eğitim uzmanı gazeteci Edip Üzen aktardı. Üzen’in verdiği bilgiye göre ÖSYM, sınav binalarına giriş saatine ilişkin kuralı esnetmeyi planlamıyor.

Üzen, ilgili videodaki adayın sınava yaklaşık 1,5 dakika (90 saniye) geç kaldığını, görevlinin de bu nedenle adayı içeri almadığını belirtti.

GÖREVLİYE CEZA DÜŞÜNÜLMÜYOR

Üzen’in aktardığına göre, olayda görevlinin kurala aykırı hareket ettiği yönünde bir değerlendirme yapılmadı. Bu nedenle ilgili görevli hakkında ceza düşünülmüyor.

ÖSYM’nin uygulamasına göre sabah oturumlarında adaylar saat 10.00’dan sonra sınav binalarına alınmıyor. AYT ise saat 10.15’te başlıyor. Bu 15 dakikalık süre, adayların kimlik kontrolü, salona yerleştirilmesi ve sınav düzeninin sağlanması için kullanılıyor.

Kaynağa Git

İlgili Haberler