Dünya Kupası’nda yaşadığımız hayal kırıklığı sonrası teknik direktör Vincenzo Montella ile TFF Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu, eleştiri oklarının hedefi olmuştu. Yüksek sesle istifaları istenen ikili, görevi bırakmaya niyetleri olmadığını net şekilde dile getirdi. “Benim dışımda hiçbir teknik direktör milli takımı hem Avrupa Şampiyonası’na hem de Dünya Kupası’na sokmadı” diyerek yüksek perdeden giriş yapan Montella, “Ben bir profesyonelim ve bütün bu yıllar içerisinde kalbimi koydum ortaya. Tutkuyla zamanımı buna adadım. İstifa edeceğimi mi soruyorsanız cevabı hayır. Çünkü hala enerjim hala heyecanım var.
50 SEFER ÖZÜR DİLEDİM
Eğer benim istifa etmemi isteyen birileri olursa da bunu yapmayacağımı kabullenmeleri gerekir. Ben futbolcuların ve başkanımızın değerlendirmelerini dikkate alarak görevime devam edeceğim” ifadelerini kullandı. Hacıosmanoğlu ise, “İstifa edecek misiniz” sorusuna, “Neden istifa edeyim? Ben kulüp başkanı mıyım, antrenör müyüm? Daha yapılacak çok işimiz var. 19-20 yaşında bu çocuklar eleştirmeye devam etsinler. 50 sefer özür diledim” yanıtını verdi.
BİRLEŞMEMİZ LAZIM
Montella, kendilerine tepki olduğu kadar destek de verildiğini söyledi. İtalyan hoca, “Otelin önüne 3-4 kişi gelip protesto etti, video çekti ve bazı gazetecilere bunu yaydı. Ama sonrasında elli kişi gelip bize destek verdi, ardından antrenmanı izlemeye geldiler. Tabii ki evimize döneceğiz, biz de matematiği biliyoruz. Gelecekte daha iyisini yapacağız. 24 yıl Dünya Kupası’ndan uzak kalmamız yetmedi mi? Birleşmemiz gerekiyor. Birlikte hareket etmeliyiz, ancak bu şekilde ülkenin futbol tarihine katkı sağlayabiliriz” diye konuştu.
DAHA İYİ OLACAĞIZ
Kenan Yıldız, elenmenin üzüntü verici olduğunu söyledi. Bundan sonraki turnuvalarda herkesi gururlandırmak için ellerinden geleni yapacaklarını belirten genç futbolcu, “Biraz erken elendik. Ama çok da kötü şekilde elenmedik. İstatistiki açıdan birçok konuda 1 numaradayız. En fazla şut atan takımız. Daha önce oynadığımız her iki maçta da elimizden gelenin en iyisini yaptık ama futbolda ne yazık ki istatistikler kazanmıyor. Netice itibariyle rakipler gol attı, biz atamadık” ifadelerini kullandı.
İKİ GECE AĞLADIM
Hacıosmanoğlu, Dünya Kupası’na veda etmelerinin ardından yaşadığı psikolojiyi şöyle anlattı: “İnanır mısınız, iki gün iki gece sinirimden sabaha kadar ağladım. Olmayacak şeyler oldu. İki maç da futbol tarihine geçti. 62 şut atıyorsun iki maçta, topla yüzde 80 sen oynuyorsun, 4 topun direkten dönüyor, bir tanesi içeri girmiyor. Bu şutların biri gol olsa belki de yolumuza devam ediyorduk” şeklinde konuştu.
MEĞER BİZE BÜYÜ YAPMIŞ!
Ganalı şaman Nana Kwaku Bonsam, İngiltere ile oynayacakları maç öncesi rakip takım forveti Harry Kane’e büyü yaptığını söylemişti. Bonsam, yaptığı ritüelin yanlışlıkla Türk Milli Takımı’nı etkilediğini öne sürdü. Bonsam, “Açıkçası her şey büyük bir kaza sonucu oldu. İngiltere ve Kane’i kilitlemek için özel bir tılsım hazırlamıştım. Fakat o sırada çırağım haritayı kaydırınca, ritüelin tüm enerjisi yön değiştirip yanlışlıkla Türkiye’nin üzerine gitmiş” dedi.
BUNU BİZ DE BEKLEMİYORDUK
ABD Teknik Direktörü Mauricio Pochettino, turnuvaya veda eden Türkiye’den övgü dolu sözlerle bahsetti. Deneyimli hoca, “Türkiye maç kazanmamış olabilir. Ama çok rekabetçi ve sonuç elde etmek isteyen bir takım vardı sahada. Türkiye’nin müthiş bir milli takımı var” dedi. Oyunculardan Chris Richard ise, “Türkiye’nin iyi bir futbol kültürü var. Bu kadar erken elenmelerini biz de beklemiyorduk” diye konuştu.