Ana içeriğe geç

Mansur Yavaş, Mamak Metrosu'nda incelemelerde bulundu

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, Mamak Metrosu’ndaki (Dikimevi-Natoyolu Uzatma Hattı) çalışmaları yerinde inceledi.

Mansur Yavaş, Mamak Metrosu'nda incelemelerde bulundu
Haber3
16

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, yapımı devam eden 7,46 kilometre uzunluğundaki 8 istasyondan oluşan Mamak Metrosu (Dikimevi–Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattı Projesi) şantiyesini ziyaret ederek incelemelerde bulundu. Yavaş’a ziyareti sırasında ilçe belediye başkanları, meclis üyeleri ve ABB bürokratları eşlik etti.

5 İSTASYONDA ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR

Başkan Yavaş’a çalışmalar hakkında bilgi veren Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt AŞ Proje Müdürü Arif Volkan İçöz, planlanan 8 istasyonun 5’inde yapım çalışmalarının fiilen devam ettiğini bildirdi. İçöz, 16 Temmuz 2025 tarihinde başlayan çalışmaları 14 Ocak 2029 tarihinde tamamlamayı hedeflediklerini ifade etti.

Yavaş, bilgilendirmenin ardından basın mensuplarıyla birlikte çalışmaların sürdüğü istasyonları gezdi.

YAVAŞ YENİ METRO HATLARI HAKKINDA BİLGİ VERDİ

Basın mensuplarının “Metro ne zaman bitecek?” sorusuna Yavaş, “Seçimden önceye çekeriz inşallah” yanıtını verdi.

Yavaş, ABB tarafından yapımı planlanan diğer metro hatları hakkında bilgi vererek, “Yatırım programına alınan Koru-Yaşamkent ve Koru- Bağlıca hatlarımız var. İhale hazırlıkları hemen hemen bitti, yakında ihalesini yapacağız” dedi.

Dikmen Metrosu’nun da yatırım programına alınması için başvuruda bulunduklarını kaydeden Yavaş, şöyle konuştu:

“Eğer o da onaylanırsa hemen temelini atacağız. Bildiğiniz gibi Ulaştırma Bakanlığı yaptığı metroların parasını da bizden alıyor. Dolayısıyla metroyu kim yaptı sorusunun cevabı biraz karışık. Biz, bizden önce yapılan metroların borcunu altı senede ödedik. Az önce de dediğim gibi Dikmen Metrosu ve Koru-Yaşamkent Metrosu’nun ihalelerini hemen yapacağız.”

ÇALIŞMALAR BİRDEN FAZLA NOKTADA SÜRÜYOR

12 Mayıs 2025 tarihinde yapım sözleşmesi imzalanan ve 16 Temmuz 2025’te yapımına başlanan Dikimevi-Natoyolu Metro Hattı’nda çalışmalar birçok noktada eş zamanlı olarak devam ediyor. TBM tüneli, Portal Bölgesi ile Natoyolu, Akşemsettin, Cengizhan ve Fahri Korutürk istasyonlarında yapım çalışmaları sürdürülüyor.

TÜNEL VE İSTASYON İMALATLARINDA ÖNEMLİ AŞAMA

Proje kapsamında güzergâh tasarımı tamamlanırken bazı istasyonların mimari ön projeleri onaylandı, diğer istasyonlarda ise tasarım çalışmaları devam ediyor. Bir adet yeni tünel açma makinesi (TBM) için sipariş süreci tamamlanırken, rayların tamamı temin edildi. Tünel segment üretiminde ise yaklaşık yüzde 18’lik ilerleme sağlandı. Natoyolu ve Akşemsettin istasyonlarında fore kazık imalatları sürerken, diğer istasyonlarda da altyapı ve kazı çalışmaları devam ediyor.

Metro inşaatı sürecinde çevresel ve sosyal etkilerin en aza indirilmesi amacıyla güzergâh üzerindeki muhtarlar, vatandaşlar ve işletmelerle bilgilendirme toplantıları gerçekleştirildi. Büyükşehir Belediye Meclisi kararı doğrultusunda, raylı sistem çalışmaları nedeniyle gelir kaybı yaşayan işletmelere destek sağlanmasına yönelik çalışmalar da yürütülüyor.

Dikimevi-Natoyolu Metro Hattı Projesi’nde altyükleniciler dâhil toplam 255 personel görev yapıyor.

Kaynağa Git

İlgili Haberler