ABD Başkanı Donald Trump, Amerikan teknoloji devlerine dijital hizmet vergisi uygulamaya koyan Avrupa ülkelerine yüzde 100 ithalat tarifesi uygulayacağı ilişkin tehditte bulundu. Trump, Truth Social platformunda yaptığı paylaşımda, "çok sayıda Avrupa ülkesinin" böyle bir vergi getirmeyi görüştüğünü ve bazılarının bunu uygulamaya çok yaklaştığını yazdı. Trump, cezalandırıcı nitelikteki bu tarifelerin derhal yürürlüğe gireceğini ve mevcut tüm ikili ticaret anlaşmalarının tamamen "yerine geçeceğini" belirtti.
Trump paylaşımında, "Bu açıklamanın, böyle bir vergi uygulayan herhangi bir ülkenin Amerika Birleşik Devletleri'ne gönderdiği her türlü mala derhal yüzde 100 GÜMRÜK VERGİSİ uygulanacağını bildiren resmi beyan olarak kabul edilmesini istiyorum" ifadelerini kullandı.
Vergi uygulaması ABD'nin teknoloji devlerini kapsıyor
Dijital hizmet vergisi, Apple, Google, Meta ve Amazon gibi en büyük ABD şirketlerinden bazılarını kapsıyor. Hazine verilerine göre bu vergiden 2024-25 mali yılında 800 milyon sterlinin üzerinde gelir elde edildi. Bu rakam, 2023-24 dönemindeki 678 milyon sterline kıyasla artış gösterdi.
Trump, nisan ayında da Britanya'nın büyük ABD şirketlerini hedef alan bu vergi nedeniyle "yüksek bir gümrük tarifesiyle" karşı karşıya kalacağını söylemişti.
Fransa, İtalya ve İspanya ülkelerinde faaliyet gösteren büyük şirketlere yüzde 3 oranında dijital hizmet vergisi uyguluyor. AB'deki birçok diğer ülke de benzer bir vergiyi ya yürürlüğe koydu ya da uygulamayı önerdi.
Amazon ise bu yılın başlarında, söz konusu vergileri gerekçe göstererek satıcılardan aldığı ücretleri artırdı.