Türkiye genelinde son dönemde sıkça gündeme gelen fahiş site aidatları krizinin en çarpıcı örneklerinden biri Antalya'nın Konyaaltı ilçesinde yaşandı. Lüks bir rezidansta 13 bin TL olan aylık aidatın bir anda 20 bin TL'ye yükseltilmesi ve site sakinlerinden ekstra olarak 100 bin TL ile 120 bin TL arasında değişen ek ödemeler talep edilmesi, olayı yargıya taşıdı.
Mahkemeden Bilirkişi Kararı
Site sakinlerinden H.H.'nin yönetime karşı açtığı dava, Antalya 2. Sulh Hukuk Mahkemesi'nde görülmeye başlandı. Taraf avukatlarının hazır bulunduğu duruşmada mahkeme heyeti, şeffaflıktan uzak olduğu iddia edilen süreci aydınlatmak adına davalı site yönetimine karar defteri, toplantı çağrı belgeleri ve hazirun cetvelini sunması için 2 haftalık kesin süre verdi. Mahkeme ayrıca, bu belgelerin dosyaya girmesinin ardından davanın Kat Mülkiyeti Kanunu alanında uzman bir bilirkişi tarafından incelenmesine hükmetti.
"Bilanço Yok, Kesinti Var"
Duruşmanın ardından açıklama yapan rezidans sakinlerinden H.H., 5 Ocak 2026 tarihinde yapılan genel kurul toplantısında karar defterinin hazır bulunmadığını öne sürdü. H., toplantıda ocak ayı için 120 bin TL ödeme talep edildiğini, sonraki aylar için ise aidatın 20 bin TL olarak belirlendiğini söyledi. Aidat kararının bütçe ve bilanço olmadan alındığını iddia eden H., "5 Ocak 2026 tarihinde genel kurul toplantısı yapıldı. Toplantıda karar defteri hazır değildi. Ocak ayında 120 bin TL aidat toplandı, diğer aylar için de aidat 20 bin TL olarak belirlendi. Ancak bu belirleme, bütçe ve bilanço olmadan yapıldı" dedi.
"Asansörler, Sular, Elektrikler Ve Klimalar Kapatıldı"
Talep edilen ödemenin tahsil edilebilmesi için sitede bazı hizmetlerin kesildiğini ileri süren H., "120 bin TL'nin toplanabilmesi için asansörler, sular, elektrikler ve klimalar kapatıldı. Sitede mahrumiyet oluştu. Bunların tamamı da video kayıtlarıyla belgelendi" diye konuştu.
"Borçların Düşürülmesini Kabul Etmiyorum"
Sitede bazı kişilerin ödemediği aidat borçlarıyla ilgili de olağanüstü toplantıda indirim kararı alındığını iddia eden H., bu duruma yasal şerh koyduğunu ve konuyu mahkemeye taşıdığını belirtti. H., "Sitemizde belli bir grubun ödemediği, yaklaşık 6 milyon TL'ye yakın aidat borcu bulunuyor. Olağanüstü toplantıda bu borçlarda indirim yapılmasına karar verildi. Ancak ben bununla ilgili gerekli yasal şerhimi koydum ve konuyu mahkemeye taşıdım. Kat Mülkiyeti Kanunu ve kişisel haklar gereği böyle bir kararın kabul edilebilir tarafı yok. Benim ödediğim paranın, aidatını ödemeyenlere hediye edilmesini asla kabul etmiyorum. Davamın sonuna kadar takipçisi olacağım" ifadelerini kullandı.
"Toplanan Paraların Neden Faizde Olduğunu Soracağız"
Site adına toplanan paraların da faiz hesabında değerlendirildiğini öne süren H., bu konunun da yargılama sürecinde açıklığa kavuşmasını isteyeceklerini söyledi. H., "Site adına toplanan paraların, faiz kararı alınmaksızın fonlara yatırılıp işletildiğini öğrendik. Borç adı altında toplanan paranın neden faizde olduğunu hukuk önünde soracağız. Aynı zamanda toplanan vekâletlerin usulüne uygun olup olmadığının tespitini de mahkemeden talep edeceğiz" dedi.
İHA