19 Mart operasyonu mağdur yakınları tarafından kurulan Aile Dayanışma Ağı'nın (ADA) 37'nci buluşması Silivri Duruşma Salonu'nun yanındaki otopark alanında gerçekleştirildi. Toplantıya CHP İstanbul Milletvekili Suat Özçağdaş, Almanya'nın İstanbul Başkonsolosu Dr. Regine Grienberger ve heyeti, CHP'nin seçilmiş milletvekilleri, gazeteciler, sanatçılar ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Bir yılı aşkın süredir tutuklu bulunan İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı ve CHP'nin cumhurbaşkanı adayı Ekrem İmamoğlu'nun eşi Dilek Kaya İmamoğlu, yaptığı konuşmada ailelerin yaşadığı mağduriyetlere dikkat çekti. İmamoğlu, tutuksuz yargılamanın esas olması gerektiğini vurgulayarak, devam eden soruşturmalar ve tutukluluk süreçlerinin sona erdirilmesi çağrısında bulundu.
"Çocukların karne sevincini bile eksik bırakan bir zihniyetle mücadele ediyoruz"
Konuşmasında Babalar Günü ve yaklaşan karne gününe değinen Dilek Kaya İmamoğlu, birçok çocuğun anne ve babasından ayrı kaldığını belirterek şunları söyledi:
"Geçtiğimiz hafta Babalar Günü'ydü. Birçok baba evladından ayrı, birçok çocuk ise baba özlemiyle bu günü geçirdi. Yarın karne günü. Yine birçok anne-baba çocuklarının yanında olamayacak. Karne alan çocukların gözleri anne-babalarını arayacak. Çocukların karne sevincini bile eksik bırakan bir zihniyetle mücadele içindeyiz."
"15 aydır aileler çok ağır bir yük taşıyor"
Ailelerin yaşadığı ekonomik ve sosyal sorunlara da değinen İmamoğlu, "Her görüş gününü bekleyen, her telefon sesine umut bağlayan aileler var. Yaşlı ve hasta anne babalar, maaşları kesilenler, bakıma muhtaç çocukları olanlar ve geçim sıkıntısı yaşayan aileler var. Hangi mağduriyeti anlatsak bir diğeri eksik kalıyor" ifadelerini kullandı.
"Tutuksuz yargılama esas olmalıdır"
Devam eden soruşturmalara ilişkin değerlendirmelerde bulunan Dilek Kaya İmamoğlu, bazı dosyalarda iddianamelerin hâlâ hazırlanmadığını belirterek, "Tutuksuz yargılama esastır, tutukluluk ise istisna olmalıdır. Delil karartma ve kaçma şüphesi bulunmayan insanların 1,5 yıldır tutuklu kalmasını anlamak mümkün değil" dedi.
"Toplumun vicdanı bu yaşananları kabul etmiyor"
Yargı süreçlerine yönelik eleştirilerde bulunan İmamoğlu, "Yaşananları görmeden değerlendirme yapan siyasilere sesleniyorum. Toplumun vicdanı bu yaşananları kabul etmiyor. Bu toplum, kendi vicdani değerlerini taşımayan hiçbir siyasetçiyi bağrına basmadı, basmayacak" diye konuştu.
"Adalet için artık kaybedilecek bir saatimiz bile yok"
Konuşmasının sonunda adalet çağrısını yineleyen Dilek Kaya İmamoğlu, şu ifadeleri kullandı:
"Bizler 15 aydır sevdiklerimizin hakkını, hukuku ve adaleti savunuyoruz. Tüm bunlara rağmen omuzlarımız düşmedi, yıkılmadık; ama artık yeter. Taleplerimiz net: Tutuksuz ve adil yargılamayla bu mağduriyetler sona erdirilsin. Erteleme yok, bahane yok, gerekçe yok. Adalet için artık kaybedilecek bir saatimiz bile yok."