Van’ın Edremit ilçesinde alınan laboratuvar sonuçları, ölü olarak bulunan bir köpeğin kuduz virüsü taşıdığını ortaya çıkardı. Hayvanın 13 Haziran’da bir evin bahçesinde ölü bulunduğu ihbarı sonrası ekipler harekete geçti. Köpekten alınan örnekler Elazığ’daki veteriner enstitüsüne gönderildi ve test sonucu kuduz teşhisiyle sonuçlandı.
Yetkililer, virüsün yayılmasını engellemek amacıyla İlçe Hayvan Sağlık Zabıtası Komisyonu öncülüğünde acil bir karar aldı. Bu kapsamda, Merkez Cami, Yeni Mahalle, Elmalık, Eminpaşa, Eski Cami, Süphan ve Şabaniye mahallelerinde karantina ilan edildi. Söz konusu mahallelerde, ikinci bir bildirime kadar sahipli ve sahipsiz kediler, köpekler, büyükbaş ve küçükbaş tüm hayvanların serbestçe dışarı çıkması yasaklandı. Hayvanların kapalı alanlarda tutulması, vatandaşlar için zorunlu hale getirildi.
Halk sağlığını korumak için belediye ekipleri mahallelerde sürekli uyarı anonsları yaparak, vatandaşları hastalık riski hakkında bilgilendiriyor. Resmi açıklamalarda, kedi ve köpek sahiplerinin kesinlikle evcil hayvanlarını başıboş bırakmamaları istendi. Ayrıca, sokakta başıboş hayvanlarla temas edilmemesi, saldırganlık, aşırı salya akışı, yürüme bozukluğu ve denge kaybı gibi belirtiler gösteren hayvanların ivedilikle Edremit Belediyesi veya İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne bildirilmesi çağrısında bulunuldu.
Bunun yanında, herhangi bir hayvan tarafından ısırılma, tırmalanma ya da şüpheli temas yaşanması halinde, vatandaşların vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurmaları ve kuduz aşısı dâhil gerekli tıbbi müdahaleyi geciktirmemeleri gerektiği vurgulandı. Alınan tüm tedbirlerin, kuduzun çevre mahallelere ve insanlara yayılmasının önüne geçmek için zorunlu olduğu belirtiliyor.
Haber Kaynağı : 12punto