İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Yenişehir ilçesindeki Uygulama Oteli'nde gerçekleştirilen programda, çeşitli spor branşlarında başarı elde eden öğrenciler bir araya geldi. Törende konuşan İl Milli Eğitim Müdürü Salih Sadoğlu, öğrencilerin sadece akademik alanda değil, spor, sanat ve kültürel faaliyetlerde de gelişim göstermelerini hedeflediklerini söyledi.
'ÖNEMLİ OLAN DENEYİM KAZANMALARI'
Gençlik ve Spor Bakanlığı ile iş birliği içinde okul sporları kapsamında her yıl çok sayıda organizasyon düzenlendiğini belirten Sadoğlu, öğretmenlerin rehberliği ve Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'nün desteğiyle öğrencilerin il, bölge ve Türkiye genelindeki yarışmalara katıldığını ifade etti. Derece elde etmenin önemli olduğunu ancak asıl amaçlarının öğrencilerin yeteneklerini keşfetmesi, farklı şehirleri tanıması ve yeni deneyimler kazanması olduğunu vurguladı.
Gençlik ve Spor İl Müdürü Cenk Öztekin de başarılı sporcuları tebrik ederek, öğrencilerin elde ettiği başarıların gurur verici olduğunu söyledi. Milli Eğitim Müdürlüğü ile koordineli çalışmalar yürüttüklerini belirten Öztekin, bu yıl öğrencilerin şehir dışındaki müsabakalara katılımı için yaklaşık 30 milyon liralık ulaşım ve konaklama desteği sağlandığını, toplam 308 kafilenin farklı organizasyonlara gönderildiğini kaydetti.
DERECEYE GİREN ÖĞRENCİLERE PARA ÖDÜLÜ
Diyarbakır'da 22 bin 284 lisanslı sporcu bulunduğunu, sporcu kartı sayısının ise 112 bin 314'e ulaştığını aktaran Öztekin, sporculara maddi ve manevi destek vermeyi sürdüreceklerini ifade etti.
Program kapsamında yarışmalarda üçüncülük elde eden öğrencilere 3 bin lira, ikinci olanlara 4 bin lira, birincilere ise 5 bin lira para ödülü verildi. Tören, toplu hatıra fotoğrafı çekimi ve öğrencilere yemek ikram edilmesinin ardından sona erdi.