Isparta'da yaşayan veli Gülcan Uzunlu Koca, kızının öğrenim gördüğü Çünür TOKİ İlkokulu'nda usulsüz aidat uygulamalarına karşı çıktığı için okul idaresi ve veliler tarafından mobinge uğradığını öne sürdü.
Birinci sınıfta öğrenim gören bir öğrencinin annesi olan Koca, okulda gönüllülük esasına dayanması gereken para toplama uygulamalarının fiilen zorunlu hale getirildiğini söyledi. Odatv'ye konuşan Koca, "Ben çocuğumun katıldığı etkinliklerin ücretlerini ödemekten hiçbir zaman kaçınmadım. Katıldığı etkinliklerin ücretlerini yatırdım ve buna ilişkin dekontlarım da mevcut. Ancak okulun demirbaş ihtiyaçları için para vermeyi kabul etmediğim için zamanla hedef haline getirildiğimi düşünüyorum" dedi.
Koca, bazı veliler tarafından yapılan ödemelerin, okulun resmi hesabı yerine bir veli tarafından toplandığını ve daha sonra okul yönetimine aktarıldığını söyledi.
"VELİ TOPLANTISINDA LİNÇ EDİLDİM"
Veli toplantısında aidat konusunun öğretmen tarafından gündeme getirildiğini belirten Gülcan Uzunlu Koca, "Toplantıda aidat konusunu açtılar. Sınıf öğretmeni ismimi vermeden bir velinin şikayette bulunduğunu söyledi. Ardından bazı veliler tarafından 'Çıkıntılık yapanlar oluyor', 'Parası yoksa helal edelim', 'Hem para vermiyor hem şikâyet ediyor' gibi ifadeler kullanıldı. Bunların doğrudan bana yönelik olduğunu düşündüm. Kendimi herkesin önünde küçük düşürülmüş ve psikolojik baskıya maruz kalmış hissettim" ifadelerini kullandı.
Koca, toplantı sırasında öğretmenin bu söylemlere müdahale etmediğini de iddia etti. Aidat karşıtı olmadığını, yalnızca zorunlu olduğunu düşündüğü ödemelere itiraz ettiğini belirten Koca, çocuğunun katıldığı etkinlikler için ödeme yaptığını ifade etti.
"KIZIMIN YÜZÜNÜ YIKAMAK İÇİN GİRDİĞİM LAVABOYA TELEFONLA GİRDİĞİM İÇİN İDAREYE ÇAĞRILDIM"
Gülcan Uzunlu Koca, veli toplantısının ardından okul yönetimi tarafından görüşmeye çağrıldığın söyledi. Görüşmede, kızının yüzünü yıkamak için girdiği kız öğrenciler tuvaletinde elinde telefon bulunmasının gündeme getirildiğini belirterek, "Veli toplantısında yaşananları konuşacağımızı düşündüm. Müdür beyin beni bu nedenle çağırdığını sanıyordum. Ancak görüşmede, toplantı günü kızımın yüzünü yıkarken elimde telefonla tuvalete girdiğim söylendi. Neden telefonla girdiğim soruldu. Ben de kızımın yüzünü yıkadığımı söyledim. Asıl mağduriyetimi konuşmayı beklerken bambaşka bir konunun gündeme getirilmesi beni şaşırttı" diye konuştu.
CİMER VE MEB'E ŞİKAYETTE BULUNULDU
Yaşadığı olayların ardından okul yönetimine dilekçe verdiğini belirten Koca, daha sonra CİMER'e ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne de başvuruda bulunduğunu açıkladı.
İlk başvurularında aidat uygulamasına ilişkin yeterli inceleme yapılmadığını düşündüğünü ifade eden Koca, son olarak elindeki banka dekontlarını da ilgili kurumlara sunduğunu söyledi.
Koca, okul yönetiminin kaynak kullanımı konusunda da soru işaretleri bulunduğunu öne sürerek okul müdürünün 2024 yılında göreve başlamasının ardından, 2025 yılına kadar makam odasındaki mobilyaları üç kez değiştirdiğini ifade etti. Konuyu okul müdürüne sorduğunu belirten Koca, kendisine eski mobilyaların "işlevini yitirdiği" yönünde açıklama yapıldığını söyledi. Koca, okulun maddi ihtiyaçları gerekçe gösterilerek velilerden para talep edildiğinin ileri sürüldüğü bir ortamda, makam odasında yapılan bu değişikliklerin de incelenmesi gerektiğini savundu.
Orçun Ak
Odatv.com