Nefes yazarı Nuray Babacan, köşe yazısında AKP kulislerinde tavuk şirketlerine yönelik operasyonlara ilişkin rahatsızlığın dile getirildiğini yazdı. Babacan, bazı parti mensuplarının operasyonlarda ölçüsüz güç kullanıldığı görüşünü savunduğunu, esnaf ve işletme sahiplerinin ise artan maliyetler ile vergi yükü nedeniyle tepkilerini siyasetçilere ilettiğini belirtti. Yazıda, üreticilerden çiftçilere kadar farklı kesimlerin ekonomik koşullardan duyduğu memnuniyetsizliğin kulislere yansıdığı ifade edildi.
Babacan'ın yazısında şu ifadeler yer aldı:
"(...)
AKP kulislerindeki hava ise tatsız. Tavukçulara yapılan operasyon konusunda ölçüsüz güç kullanılmasından tutun da “Bizim arkadaşlar devreye girmeseydi rezalet büyüyecekti” diyenlere kadar yok yok.
Sadece gıda üreticisi değil, esnaftan lokanta sahiplerine kadar artan şikayetlere yönelik izlenimler anlatılıyor.
“AKP’ye yakınlığı ile tanınan bir zincir lokantanın sahibi, ‘artık benden size oy yok’ dedi. Onun derdi ise vergiler. Üç lokantası var, 235 kişiyi çalıştırıyor. Gece üçte eve gidip, sabahın köründe kalktığını, yüksek maliyetler nedeniyle kazancının yarı yarıya azaldığını, onun da yarısını devletin vergi olarak aldığını anlattı. İlk kez bu kadar kızgın olduğunu gördüm…” sözleri yine bir AKP’li siyasetçiye ait.
Esnaf devlete ödediği vergiden, kurallara uyan üretici kolay kazanç peşinde koşanlardan, çiftçi ürününe üç kuruş para verip on katını kazanan tefeciden şikayetçi.
Sonra da yabancı sermayeye güvence yasası çıkarıp, bu kuralsız, yasasız cangıla yatırım yapmasını bekliyoruz!"
Haber Kaynağı : 12punto