DİLAN ERDEMİR
Merter Sanayici ve İş adamları Derneği (MESİAD) tarafından düzenlenen 'Tekstil-Giyim Sektörü Değerlendirme Toplantısı Ticaret Bakanı Ömer Bolat ve İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç’in katılımıyla gerçekleşti. Toplantıda sektöre yönelik sorunlar ele alınırken, dolar/TL’deki seyrin ihracatçı için baskı yarattığı dile getirildi.
Açılış konuşmacılarından olan İTO Başkanı Şekib Avdagiç, Bakan Bolat’a üretici ve ihracatçıların telaplerini iletirken, aynı zamanda verdiği destekten dolayı da teşekkürlerini iletti. Avdagiç camiaya ise sitem etti.
Bakan Bolat’ın çok büyük bir siyasi risk alarak bir gecede Temu’nun önünü kestiğini dile getiren Avdagiç, “Bunun arkasında biz de çok net bir şekilde durduk. O anda Trump 3-3,5 milyon görüntüleme alıyordu, bizim bu sürece verdiğimiz destekten dolayı 14 milyon görüntüleme aldık. Bunun da yüzde 90’ı çok sıkıntılı mesajlarla doluydu. O dönemde üzüldüğüm bir konu, bakanımızın aldığı bu karara camia o anda gerekli olumlu tepkiyi göstermedi. Ne zamanki alınan kararın yurt içindeki üreticilere yarayacağı, yurt içindeki satışları artırdığı ortaya çıktı sonra bu konuda destek yükselmeye başladı. Benim sizden istirhamım özellikle Ömer Bolat’ın iş dünyası lehine aldığı kararların çok daha hızlı ve etkin şekilde arkasında durmanız. Türk iş dünyasının üretimine, ihracatına katkı veren yaklaşımlara gerekli tüm desteği anında vermemiz lazım ki, bakanımızı bundan sonra alacağı daha etkili kararlar için cesaretlendirebiliyor olalım. Biz iş dünyası olarak üretmeye, çalışmaya, istihdam yaratmaya, vergi vermeye devam edeceğiz” dedi.
“Çok hızlı şekilde yükselen trendin gerisinde kaldık”
İTO Başkanı Avdagiç Bakan Bolat’a taleplerini de şöyle iletti:
“İş dünyası olarak çözüm bekleyen konularımız var ama ticaret bakanımız bizim bakanımız. Ne zaman kapsını çalsak derdimizle ilgilene ve çözüm için gayret gösteren bizden bir bakanımız. Evet her talep ettiğimiz yerine gelmiyor. Süreç arzu ettiğimiz şekilde çözülmüyor ama büyük bir kısmında gayretlerinden dolayı teşekkür ediyorum.
Değerli bakanım biz Türkiye’de iş dünyası olarak bugün yaptığımızdan çok daha fazlasını yapmaya hazırız. Sadece bazı konularda üzerimizdeki baskının hafifletilmesi gerekiyor. Yıl başından bu yana döviz kurundan dolayı yüzde 9’un üzerinde makas yemiş durumdayız. Bizim beklentimiz kurla enflasyon arasındaki korelasyonun kopmaması. Üzerimizdeki bu baskı ihracatı zorlarken, ithalatı kolaylaştıracak bir hale geldi. Sayın bakanın bu konudaki gayretlerine müteşekkiriz ama önümüzdeki dönemde daha koyla ve etkili ihracat yapmamız için bu baskının hafifletilmesi gerekiyor.
İkinci konu bundan sonra en önemli konularımızdan biri, sınırı aşan ekonomik ihracatı artırmak. Bu konuda bakanlığın yaptığı çalışmaların farkındayız. Çok hızlı bir şekilde yükselen bu trendin biraz gerisinde kaldık. Özellikle iade mallarda yaşadığımız problemler var. Tüccarımızın yurt dışında yeni depo açması, tüketiciye daha hızlı ulaşması ve oradaki süreci daha etkin yürütmesi konusunda bakanlığımızın verdiği destekler için teşekkür ediyoruz.”