Ana içeriğe geç

Pakistan Başbakanı Şerif açıkladı! İran-ABD görüşmelerinde masada neler vardı?

Pakistan Başbakanı Şerif, yaptığı açıklamada İran ve ABD arasında imzalanan mutabakatta balistik füzelerin bulunmadığını belirtti. Şerif, İran'ın bu konuyu tartıştırmadığını ifade etti

Pakistan Başbakanı Şerif açıkladı! İran-ABD görüşmelerinde masada neler vardı?
Aydınlık
16

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile bir araya geldi. Şerif, ziyaret kapsamında düzenlenen delegeler düzeyindeki toplantıda konuştu.

Pakistan'ın arabuluculuğunda ABD ile İran arasında imzalanan mutabakata değinen Şerif, "İslamabad mutabakatında balistik füzeler yok. Masada hiç olmadı. Gündemde hiç olmadı ve İran tarafı bunu hiç tartışmak istemedi." ifadesini kullandı.

Şahbaz Şerif, dünyada mutabakatı sabote etmeye çalışanlar olduğunu belirterek, "İranlıların küllerinden yeniden doğup, şanının zirvesine ulaşmasını istemiyorlar." sözlerini sarf etti.

FÜZELER KONUSUNDAKİ İKİYÜZLÜLÜĞE DİKKAT ÇEKTİ

Balistik füzeler konusunda da konuşan Şerif, "Şunu açıkça belirtmek istiyorum ki elbette çifte standart olamaz. Bazı ülkelerin balistik füzelere sahip olabileceği, İran'ın ise sahip olmaması gerektiği söylenemez. Bu tür bir ikiyüzlülüğü hazmedemezsiniz." değerlendirmesinde bulundu.

Mutabakatın imzalanması sürecinde Pakistanlı yetkililerin üstlendiği göreve de dikkati çeken Şerif, Pakistan'a desteklerinden dolayı Katar, Suudi Arabistan, Türkiye ve Mısır'a da teşekkür etti.

Şerif, "Pakistan, onur ve haysiyetin gerektirdiği şartlar altında kalıcı bir barış sağlanana kadar arabuluculuk rolünü sürdürecektir." diye konuştu.

Kaynağa Git

İlgili Haberler