Silifke Belediyesi'ne yönelik düzenlenen usulsüzlük ve rüşvet operasyonunda gözaltına alınan Belediye Başkanı Mustafa Turgut'un da aralarında bulunduğu 8 kişi mahkemece tutuklandı. Operasyon kapsamında 11 şüpheli ise adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.
BELEDİYEDE USULSÜZLÜK VE HAKSIZ MENFAAT İDDİASI
Silifke Cumhuriyet Başsavcılığı, belediyedeki bazı kamu görevlileri ve bu kişilerle irtibatlı şüpheliler hakkında gelen ihbarlar üzerine soruşturma başlattı. Soruşturma dosyasında; belediye bünyesindeki ihale, doğrudan temin, festival, reklam, araç kiralama, yiyecek ve zirai malzeme alımlarında usulsüzlük yapıldığı iddiaları yer aldı. Ayrıca, belediyenin imar işlemlerinde vatandaşlardan haksız menfaat talep edildiği ve bazı şüpheli para hareketlerinin belediye faaliyetleri ile bağlantılı yapılar üzerinden yürütüldüğü iddiaları araştırıldı.
19 HAZİRAN'DAKİ OPERASYONDA 19 KİŞİ GÖZALTINA ALINDI
Yürütülen soruşturmada tanık ve şüpheli beyanları, HTS ve PTS kayıtları, banka hesap hareketleri ile teknik incelemeler bir arada değerlendirildi. Elde edilen deliller doğrultusunda 19 Haziran tarihinde gerçekleştirilen operasyonda Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut, bazı belediye yöneticileri, personeller ve kurumla iş ilişkisi bulunan şirket yetkililerinden oluşan toplam 19 kişi gözaltına alındı. Jandarmadaki işlemleri tamamlanan şüpheliler adliyeye sevk edildi.
BELEDİYE BAŞKANI VE ÜST DÜZEY YÖNETİCİLERE TUTUKLAMA
Adliyeye sevk edilen şüphelilerden Belediye Başkanı Mustafa Turgut, Silifke Belediyespor Kulübü Başkanı Sait Oğuz, Belediye Başkan Yardımcıları Şerife Yörükçü ve Ezgi Erdağ Demirtaş, Özel Kalem Müdürü Ersin Servi, Ayniyat Müdürü Erdoğan Gürbüz, festival organizasyon yüklenicisi Erman Fatih Kirişiçiile muhasebe birimi çalışanı Osman Yılmaz çıkarıldıkları nöbetçi mahkeme tarafından tutuklanarak cezaevine gönderildi. Gözaltındaki diğer 11 şüpheli hakkında ise adli kontrol şartıyla serbest bırakılma kararı verildi.