Bursa — Bursagaz'da DİSK/Enerji-Sen'in toplu iş sözleşmesi yapma yetkisi almasının ardından işveren ve Tes-İş Sendikası tarafından yapılan yetki itirazına ilişkin davanın ilk duruşması bugün Bursa Adliyesi'nde görüldü.
Kazancı Holding bünyesindeki Aksa Doğal Gaz Dağıtım AŞ'ye bağlı Bursagaz'da örgütlenen enerji işçileri, patronun sendikal hakları tanımaması ve işten çıkarmalara karşı Bursagaz binası önündeki eylemlerini 13. gününde sürdürdü.
Dava öncesinde Bursa Adliyesi'ne yürüyen işçiler, "İşçinin iradesine saygı duyun" çağrısı yaptı.
"Yetki bakanlık tarafından tescil edildi"
Duruşma öncesinde yapılan açıklamalarda, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının gerekli çoğunluk tespitini yaparak Enerji-Sen'e yetki verdiği hatırlatıldı. İşçiler ve sendika temsilcileri, itiraz gerekçelerinin hukuken geçerli olmadığını söyledi.
Açıklamalarda, benzer davaların yasal olarak dosya üzerinden ve duruşma yapılmaksızın karara bağlanması gerektiği belirtilirken, sürecin çeşitli yöntemlerle uzatılmaya çalışıldığı belirtildi.
İşverenin amacının işçileri sendikadan istifaya zorlamak, başka bir sendikaya yönlendirmek ve örgütlenmede öne çıkan işçileri işten çıkarmak olduğu ifade edildi.
Duruşmada yetki itirazına ilişkin nihai bir karar çıkmadı. Sendika temsilcileri, mahkemenin dosya hakkında kesin karar vermek yerine süreci uzattığını belirterek itirazlarını dile getirdi.
Bursagaz işçileri ise sendikal haklarının tanınması ve işten çıkarılan işçilerin işe geri alınması talebiyle mücadeleyi sürdüreceklerini açıkladı.