Ana içeriğe geç

İngiliz basını: ABD-İran anlaşmasının en büyük kaybedeni Netanyahu olabilir

İngiltere merkezli Reuters'a konuşan eski ABD’li yetkililer ve diplomatlara göre, ABD ile İran arasında varılan anlaşmanın en büyük kaybedeni İsrail’in İran stratejisi değil, Binyamin Netanyahu’nun yıllar içinde inşa ettiği siyasi kimlik olabilir. Çünkü Netanyahu, kendisini uzun yıllar boyunca Washington’ı İran konusunda kendi çizgisine çekebilen tek İsrail lideri olarak konumlandırmıştı.

İngiliz basını: ABD-İran anlaşmasının en büyük kaybedeni Netanyahu olabilir
A Haber
16

ABD ile İran arasında İsviçre'de yeni tur görüşmelerin gelecek hafta yeniden başlaması beklenirken, Tahran Hürmüz Boğazı'nda kontrolün tamamen kendi elinde olduğunu ilan ederek Umman'ın "geçici koridor" çıkışını reddetti. İran anlaşma zeminini güçlendirmeye çalışırken, İsrail işgal güçleri Lübnan hattında saldırılarını sürdürüyor. Böylece bölgede bir yandan diplomasi masası kurulurken, diğer yandan sahadaki askeri gerilim varlığını koruyor.

İŞTE ORTA DOĞU'DAN ANBEAN YAŞANANLAR

Kaynağa Git

İlgili Haberler