AKP’nin Genişletilmiş İl Başkanları Toplantısı Ankara’da yapıldı. Toplantı için CHP’den istifa eden Keçiören Belediye Başkanı Mesut Özarslan ve İYİP’ten istifa eden Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı da genel merkeze gitti.
Burada konuşan Erdoğan, “Huzur arayan, kardeşlik ve dayanışma arayan, şehrine hizmet etmek isteyen bu çatı altında siyaset yapmayı arzu ediyor. Pazartesi bir belediye başkanımızı, dün ise bir milletvekilini saflarımıza davet ettik. Bugün ise yeni belediye başkanlarımızı bağrımıza basacağız” dedi.
“Siyaset tepeden bakan bir alan değildir”
Erdoğan “yol arkadaşlarına” şöyle seslendi: “Bize göre siyaset, millete tepeden bakan bir faaliyet alanı değildir. Aksine toplum, siyasetin asli unsurudur, sahibidir, kurucu öznesidir. İster yerel düzeyde ister tüm ülke sathında olsun, siyaset felsefemizin temelinde insan vardır. İnsana saygı vardır. 86 milyonun her bir ferdi bizim nazarımızda eşittir. Aynı değerdedir. Oy versin ya da vermesin. Bizi desteklesin veya desteklemesin. Hiçbir ayrım yapmadan aynı derecede hizmete ve hürmete layıktır. Biz siyaset yaparken de hizmet ederken de daima bu anlayışla hareket ettik. Karşımızdaki kim olursa olsun saygıyı elden bırakmadık. Muhatabımızı rencide edecek, incitecek, gönlünü kıracak hiçbir davranışın içinde olmadık.”
Erdoğan’ın elini öptü
Erdoğan konuşmasının ardından önce İYİP’ten istifa eden Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı’ya AKP rozeti taktı. Sonrasında ise CHP’den istifa eden Keçiören Belediye Başkanı Mesut Özarslan’a rozet taktı. Özarslan rozet takılmadan önce Erdoğan’ın elini öptü.